حتما شماهم به هنگام آرایش چشم و انتخاب رنگ سایه چشم تان، این سوال را بارها و بارها از خود پرسیده اید که؛ چه سبک و رنگ آرایشی را انتخاب کنم که با رنگ چشم من مطابقت داشته باشد؟! اگر نمی دانید رنگ و سبک آرایش مناسب رنگ چشم شما چیست، اصلا نگران نباشید! ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم رنگ ها را بهتر بشناسید و بتوانید رنگ سایه چشم خود را به درستی انتخاب کنید و براحتی آرایش چشم براساس رنگ چشم خود را انجام دهید؛ در ادامه همراه ما باشید…

تطابق و ارتباط رنگ ها در آرایش چشم

چرخه رنگ

به طور کلی اصول خاصی وجود دارد که به ما کمک می کند رنگ ها را بهتر بشناسیم و بتوانیم براحتی آن ها را با هم ست کنیم؛ که یکی از این اصول تئوری چرخ رنگ است؛ طبق این اصل، برخی رنگ‌ها وجود دارند که مکمل یکدیگر هستند؛ این به ما کمک میکند تا بتوانیم رنگ های مختلف سایه را با رنگ چشم خود بهتر هماهنگ کنیم. رنگ های مکمل یکدیگر:

  • نارنجی و آبی
  • قرمز و سبز
  • بنفش و زرد

یکی دیگر از اصول تطبیق رنگ استفاده از نور در مقابل تاریکی است! به این معنی که از محصولات آرایش چشم تیره یا روشن تر از رنگ چشم خود استفاده کنید؛ این کار باعث برجسته شدن رنگ چشمتان می شود؛ چشم‌های روشن با رنگ‌های متوسط ​​تا تیره تقویت می شوند؛ چشم های تیره نیز با رنگ های روشن جلوه بیشتری پیدا خواهند کرد!

 

نکات آموزشی: کشیدن خط چشم با چسب نواری

 

آرایش چشم مناسب براساس رنگ چشم شما چیست؟

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم های سبز

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم سبز

اگر چشم های سبز رنگ دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ سایه چشم خواهید داشت؛ شاید فکر کنید تنها میتوانید از سایه رنگ سبز استفاده کنید؛ البته اگر از رنگ سبز استفاده کنید، مطمئناً زیبا به نظر می‌رسید؛ اما اگر میخواهید جلوه بیشتری به چشم های خود بدهید، ابتدا باید به دنبال رنگ هایی باشید که به بهترین شکل می توانند رنگ سبز چشم شما را تقویت کنند!

میتوانید از رنگ های نزدیک به رنگ چشم خود یا رنگ های متضاد با آن (برای مثال از تناژهای مختلف رنگ سبز، زرد، قهوه ای، بژ، و طلایی) برای آرایش چشم خود استفاده کنید؛

شما همچنین می توانید، با سیاه و مخملی کردن مژه هایتان چشمان خود را زیباتر از همیشه آرایش کنید؛ با استفاده از یک ریمل مشکی پررنگ مژه هایتان را پرپشت و پررنگ کنید؛ تضاد رنگ سیاه و رنگ روشن چشم های شما جلوه بی نظیری به چشم هایتان می دهد!

 

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم های آبی

آرایش چشم برای رنگ چشم آبی

آرایش چشم های آبی رنگ همیشه هیجان انگیز است؛ با توجه به اصو انتخاب رنگ که در ابتدا گفتیم، متوجه میشود که این رنگ چشم زیبا قطعا با سایه های پالت رنگی نارنجی جلوه فوق العاده ای خواهد داشت؛ با توجه به سلیقه خود می توانید از تناژهای مختلف رنگ نارنجی و آجری و همچنین رنگ های طلایی و براق استفاده کنید؛ همچنین، سایه های سبز و آبی را می توانید به صورت یک خط چشم باریک در زیر چشم خود بکشید.

توجه داشته باشید که خط چشم مشکی برای چشم های آبی می تواند بسیار تند به نظر برسد، زیرا تضاد بیش از حدی با رنگ پوست شما ایجاد می کند؛ برای داشتن یک آرایش ملایم و زیبا برای چشم های آبی می توانید از خط چشم قهوه ای استفاده کنید.

 

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم های قهوه ای

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم قهوه ای

اگر شما چشم های قهوه ای رنگ دارید بسیار خوش شانس هستید! شما برای آرایش چشم تان دستشان کاملا باز است؛ زیرا تقریبا از همه رنگ ها می توانید برای آرایش چشم خود استفاده کنید؛ اگر می خواهید وضوح چشمانتان را به نمایش بگذارید، بنفش پررنگ، ارغوانی، یا برنز طلایی را امتحان کنید. برای روشن تر نشان دادن چشم های قهوه ای خود، از سایه چشم سبز خزه ای استفاده کنید؛ همچنین، رنگ های سرد مانند ذغالی یا نقره ای نیز می توانند برای آرایش چشم های قهوه ای بسیار زیبا و مناسب باشند.

 

آرایش چشم مناسب برای رنگ چشم های طوسی

آرایش چشم براساس رنگ چشم طوسی

اگر رنگ چشم های شما طوسی و خاکستری است، بدانید که یکی از بی نظیرترین رنگ چشم ها را دارید! چشمان شما با آرایش چشمی که سایه مه آلود آن‌ها را افزایش می دهد، زیباتر است؛ پیشنهاد میکنیم سایه هایی با رنگ های نقره ای، خاکستری یا آبی یخی را انتخاب کنید.

 

نکات مهم در انتخاب سایه چشم

  • از رنگ های روشن و ملایم برای آرایش چشم روزانه خود استفاده کنید.
  • رنگ های تیره و براق برای آرایش غلیظ مناسب هستند.
  • اگر می خواهید چشم های شما درشت تر دیده شوند از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ های مکمل و متضاد رنگ چشم های خود کمک بگیرید.

 

 

مرتبط بخوانید: نکات مهم آرایش چشم براساس حالت چشم و ابرو

 

اگر به هنر آرایشگری علاقه دارید و مایلید در این زمینه تخصص بیشتری کسب کنید و به طور حرفه ای آن را دنبال کنید، می توانید در دوره آموزش آرایش و پیرایش آموزشگاه آرایشگری قصرمانلی شرکت کنید.

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *