مانیکور روسی

رسیدگی و مرتب کردن ناخن‌ها از جمله مسائل مهم در زیبایی خانم‌ها بشمار میرود؛ در این میان مانیکور ناخن یکی از اصلی ترین و پرمخاطب ترین مراحل آرایش ناخن در بین خانم‌هاست، که این روش قابل استفاده هم برای ناخن‌های طبیعی و هم کاشت شده است؛ با این روش، ناخن‌های شما مرتب شده و زیبایی آن‌ها دوچندان می‌شود؛ این تکنیک به دو روش خیس و خشک انجام میشود؛ یکی از زیرمجموعه های مانیکور خشک، مانیکور روسی است که وقت زیادی نیز از شما نمی‌گیرد و بعنوان سریع‌ترین تکنیک مانیکور شناخته می‌شود؛
اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و انتخاب بهترین تکنیک برای زیبایی ناخن‌ها برای شما مهم است، مطالعه ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم…

مانیکور کردن ناخن یعنی چه؟

ناخن ها نیز مانند پوست و مو و سایر اجزاء بدن ما نیازمند مراقبت و رسیدگی هستند، مراقبت و رسیدگی به ناخن ها، علاوه بر ‌زیبا شدن دست‌ و پاها در سلامت و رشد بهتر ناخن‌ها نیز موثر است؛ ناخن‌های مرتب لاک زدن را راحت می‌کند و جذابیت خاصی به دستان شما می‌دهد!

این روزها استفاده از انواع روش‌های کاشت ناخن رواج زیادی دارد و شما را ترغیب به انجام آن می‌کند. اما در این بین برخی افراد ناخن‌های طبیعی خود را دوست دارند و مایل هستند کمی آن‌ها را مرتب کنند، در این حالت پیشنهاد ما استفاده از مانیکور است؛ مانیکور کردن ناخن یک از روشهای مراقبتی و زیبایی مخصوص ناخن‌های دست است که به شما کمک می‌کند ناخن‌هایی سالم و مرتب داشته باشید؛ روی ناخن‌های دست پوستی به نام کوتیکول قرار‌دارد که در مانیکور ناخن با ابزاری به نام “پوشر” عقب زده و با ابزار دیگری به نام “نیپر” چیده می‌شوند که این کار باعث منظم شدن ناخن‌های دست خواهد شد و به رشد بهتر ناخن‌ها نیز بهمراه خواهد داشت.

برای داشتن ناخن‌های سالم، زیبا و مرتب با ما همراه باشید که در ادامه با روش کار یکی از تکنیک های پرطرفدارمانیکور، یعنی مانیکور روسی به طور کامل آشنا شوید!

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی چیست

همانطور که اشاره کردیم، مانیکور به دو صورت خیس و خشک انجام می‌شود؛ مانیکور خیس با استفاده از آب، مواد طبیعی و ترکیبی از نمک‌های معدنی انجام می‌شود، که انجام این تکنیک نیازمند صرف زمان زیادی در سالن‌های زیبایی است؛ اما در روش خشک می‌توانید بهترین نتیجه را در کمترین زمان به دست آورید!

تکنیک خشک دارای دو روش است؛ یکی از این روش‌ها با استفاده از ابزارهای دستی مانند نیپر و پوشر انجام می‌شود، و اما روش دوم با استفاده از سوهان برقی و انواع سرسوهان‌های شنی انجام می‌شود که با نام مانیکور روسی شناخته می‌شود؛ شما با استفاده از سوهان برقی می‌توانید به راحتی ناخن‌ها را مرتب کنید؛ سرسوهان میخی شنی استفاده شده در این روش به جدا کردن کوتیکول از سطح ناخن کمک می‌کند؛ در نهایت می‌توانید با استفاده از سرسوهان توپی تمامی پوست‌های اطراف ناخن را از بین ببرید.

مراحل انجام مانیکور روسی

در مانیکور به روش روسی همانطور که گفتیم، با سوهان برقی کوتیکول های اضافی ناخن را عقب می‌زنند و از پوست جدا میکنند؛ ناخن کار با هندپیس سوهان برقی با تسلط و به راحتی این کار را انجام می‌دهد و هیچ‌گونه آسیبی به ناخن و پوست اطراف آن نمی‌رساند. البته بهتر است این کار توسط افرادی که آموزش کار با سوهان برقی را دیده‌اند صورت گیرد که نتیجه مطلوب داشته باشد.

ابزار لازم برای مانیکور روسی

ابزارهای مانیکور روسی

  • سوهان دستی ریز
  • سوهان برقی
  • انواع سرسوهان شنی (میخی، مخروطی و توپی)
  • پوشر (عقب زن)
  • روغن کوتیکول یا روغن‌های گیاهی به دلخواه

۱٫ سوهان دستی ریز

سوهان دستی رایج ترین نوع سوهان ناخن است که با ملایمت ناخن ها را حالت می‌دهد، از این ابزار برای فرم دادن به ناخن استفاده کنید؛ در این مرحله باید فرم دلخواه خود را ایجاد کنید؛ توصیه می‌کنیم از ابزار اصولی برای این کار استفاده کنید و به دلیل حساسیت ناخن‌های طبیعی بهتر است از سوهان‌های زبر یا فلزی استفاده نکنید! استفاده از سوهان با سطح نرمی ۲۴۰-۶۰۰ بهترین انتخاب است.

۲٫ سوهان برقی ناخن

سوهان برقی برای مانیکور

سوهان‌های برقی، کار ناخن‌کارها را برای مرتب کردن ناخن بسیار راحت تر و ساده تر کرده است؛ زیرا به دلیل تنظیم قدرت و سرعت سوهان این کار با دقت و مهارت بسیار بالایی و در مدت زمان کمی نسبت به سوهان‌های معمولی انجام می‌شود.

۳٫ سرسوهان های شنی (میخی – مخروطی – توپی)

ابزار مانیکور

سوهان شنی میخی به دلیل نوک تیزی که دارد به راحتی کوتیکول اضافی لبه‌های جانبی ناخن را بدون هیچ آسیبی به پوست و ناخن جدا می‌کند.

سوهان توپی برای چیدن کوتیکول‌های جدا شده از ناخن استفاده می‌شود، جنس نرمی نسبت به سوهان‌های دیگر دارد و به صدف ناخن آسیب نمی‌زند. تعداد نوار های آبی رنگ دور این سوهان نشانه میزان زبری آن است

۴٫ روغن کوتیکول یا روغن های گیاهی

اگر استفاده از لاک را لازم نمی‌دانید، استفاده از انواع روغن برای تقویت ناخن را توصیه می‌کنیم. می‌توانید از روغن کوتیکول برای تقویت پوست‌های اطراف ناخن استفاده کنید. همچنین مصرف انواع روغن گیاهی در طولانی مدت، به تقویت و حفظ سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کند

 

برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و سالم بهتر است به آن ها مانند دیگر اعضای بدن رسیدگی کنید. با ناخن‌های مرتب و حالت‌دار به دستان خود جذابیت بدهید. با مانیکور روسی به راحتی می‌توانید به هر آنچه در ذهن خود برای ناخن هایتان تصور کرده‌اید برسید و ناخن‌های صاف و زیبایی برای لاک زدن یا کاشت داشته باشید.

آیا برای انجام مانیکور باید دوره‌های آموزشی آن را گذراند؟

برای انجام هر کاری به صورت حرفه‌ای بهتر است دوره‌های آموزشی مربوطه را گذراند. برای جلوگیری از هرگونه آسیب به ناخن ها که بسیار حساس نیز هستند بهتر است آموزش این کار را دیده باشید.

 

اگر به هنر ناخنکاری علاقه دارید و مایلید در زمینه مراقبت و کاشت ناخن تخصص بیشتری کسب کنید و به طور حرفه ای آن را دنبال کنید، می توانید در دوره تخصصی آموزش کاشت و طراحی  ناخن آموزشگاه آرایشگری قصرمانلی شرکت کنید.

 

 

 

3.4/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *