خوراکی‌های مفید برای مو،پوست و ناخن

خوراکی‌های مفید برای مو،پوست و ناخن همواره دغدغه بانوان است با قصر مانلی همراه باشید.

اکثر خانم‌ها به زیبایی پوست، مو و ناخن خود خیلی اهمیت می‌دهند. برای شادابی و سلامت پوست، مو و ناخن خود از یک رژیم غذایی متعادل و آبرسان استفاده کنید. نوشیدن آب و مایعات در طول روز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای رسیدن به پوست، مو و ناخن سالم باید از مواد غذایی مفید استفاده کرد.

بادام خواص ضد پیری دارد، به دلیل اینکه ویتامین E دارد و دارای میزان زیادی اسید چرب است. به میزان تعادل از بادام استفاده کنید به دلیل اینکه کالری آن باعث چاقی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ مو مناسب براساس رنگ پوست

 

خوراکی‌های مفید برای مو:

داشتن موهای سالم و براق ما نیاز به ویتامین  B دارد که در مواد خوراکی از جمله  شیر، تخم مرغ، سبزیجات و گوشت و مرغ وجود دارد.

خوراکی‌های مفید برای پوست:

برای مرطوب نگه‌داشتن پوست خود و تقویت آن از امگا ۳ استفاده کنید، شما اگر ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید به پوستتان کمک کرده‌اید.

 

 

بیشتر بخوانید:راه‌های کاهش تیرگی زیر چشم

 

چین و چروک پوست:

ویتاوین C برای بر طرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است به دلیل اینکه خاصیت کولاژن سازی دارد.

مرکبات، شهد عسل، انبه ویتامین‌های دیگری هستند که برای پوست صورت توصیه می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید:مدل ناخن مناسب شب یلدا

 

 

راهکارهایی برای سفیدی دندان:

قهوه، سودا، چای و غذاهای شیرین باعث لکه دارشدن و یا تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. برای سفید شدن دندان‌های خود از میوه‌هایی از جمله سیب، کرفس استفاده کنید. برای اینکه پوستی براق داشته باشید آب زیاد بنوشید به دلیل اینکه آب سموم را از بین می‌برد و باعث آبرسانی به پوست می‌شود و برای پیشگری از سرطان پوست گوجه‌فرنگی استفاده کنید.

برای جذب بیشتر آن می‌توانید با مقداری روغن زیتون استفاده کنید. ویتامین‌‌هایی که برای سلامت پوست، مو و ناخن را مفید هستند را نام می‌بریم و هر کدام را جداگانه توضیح می‌دهیم.

ویتامین‌های گروه B جز یکی از مهم‌ترین گروه ویتامین‌های موثر در پوست مو و ناخن است، یکی دیگر از ویژگی‌های ویتامین B این است که در سلامت سیستم عصبی و روانی و جلوگیری از افسردگی موثر است.

زینک در بدن انسان بعد از آهن فراوان ترین عنصر روی است، روی در عملکر سیستم ایمنی، تقویت بویایی، بینایی و چشایی و …نقش به سزایی دارد. روی به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت پوست، مو و ناخن نقش به سزایی دارد.

علامت‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ بفهمید روی بدنتان کم است بد‌خوابی و یا بی‌خوابی، اختلال عصبی، نازک شدن موی سر است.

منابع غذایی که زینک در آن وجود دارد عبارتند از: فراورده‌های لبنی مانند تخم مرغ، انواع مغزها (گردو،بادوم،فندق و …)، گوشت قرمز، سبزیجات و …

شما با استفاده از موارد بالا می‌توانید زینک مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *