بافت مو هلندی ساده

یکی از زیباترین و در عین حال طبیعی ترین راه های تزئین مو، بافتن موهاست؛ بافت مو مدل‌های متنوع زیادی دارد که با استفاده از هر کدام میتوان مو‌هایتان را مرتب و زیبا درست کنید؛ یکی از این مدل‌ها بافت مو هلندی ساده است؛ بافت موی هلندی جزو پرطرفدارترین بافت مو‌ها بین دختران است که انواع مختلفی دارد؛ اگر به دنبال روشی آسان، سریع و زیبا برای تزئین موهایتان هستید، در این مطلب با آموزش بافت مو هلندی ساده آشنا خواهید شد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد؛

مراحل بافت موی هلندی ساده

مراحل بافت موی هلندی ساده

بافت مو یکی از زیباترین روش ها برای حالت دادن به موها است که اگر بدرستی انجام شود برای موها نیز بی ضرر است! بافت هلندی با نام های مختلفی از جمله “بافت فرانسوی معکوس” نیز نامیده می شود؛ شاید آموزش بافت موی هلندی برای یک مبتدی پیچیده به نظر برسد، اما در واقع کاملاً ساده است! طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱٫ موهای خود را صاف به سمت عقب شانه کنید

 

بافت موی هلندی هم می‌تواند روی موهای خشک انجام شود و هم موهای مرطوب. اما در هر دو صورت لازم است که موهایتان را شانه کنید و تمام گره‌های آن را باز کنید. اگر امکان دارد، موهایتان را کمی با آب غوطه ور کنید یا با یک محصول صاف کننده مانند سرم آن‌ها را صاف کنید.

موهای خود را صاف به عقب شانه کنید، به طوری که تمام موها در پشت سر شما جمع شود. انگشت شست خود را در میان موهای خود بکشید تا بخشی از آن را از قسمت خط رویش مو جدا کنید. این قسمت باید به عرض پیشانی شما باشد.

۲٫ دسته ی جدا شده را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید

 

مرحله 1 بافت موی هلندی

ابتدا باید مو‌های خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. رشته سمت راست را در دست راست خود و دو رشته دیگر را در دست چپ خود بگیرید. اجازه دهید رشته میانی روی انگشت وسط شما قرار بگیرد و رشته چپ را با کف دست خود نگه دارید. با این کار رشته‌ها را از هم جدا خواهید شد.

۳٫ بافت را با یک گره استاندارد شروع کنید

حالا رشته سمت راست را از زیر رشته میانی رد کنید، و سپس رشته سمت چپی را هم از زیر رشته میانی رد کنید. بسیار مهم است که به جای عبور دادن رشته از روی رشته‌های دیگر (مانند بافت استاندارد)، از زیر آن‌ها عبور دهید. اگر این کار را انجام ندهید، بافت هلندی درست نمی‌شود.

مرحله2 بافت مو هلندی گره ساده

 

پیشنهاد ویژه: آموزش تصویری بافت موی جلوی سر

 

۴٫ قسمت نازکی از موهایتان را به رشته سمت راست اضافه کنید

 

یادگیری بافت موی هلندی ساده

در این مرحله قبل از عبور رشته از رشته میانی، باید مقداری از مو‌های رها شده را به بافت اضافه کنید؛ مقداری از مو‌های سمت راست سرتان را بگیرید و به رشته سمت راست اضافه کنید؛ دو رشته را یکی کنید و آن را از زیر رشته میانی عبور دهید. از انگشتان خود برای صاف کردن موهای شلخته استفاده کنید و از محکم بودن بافت اطمینان حاصل کنید.

بافت مو هلندی

این مرحله را برای موهای سمت چپ نیز تکرار کنید؛ دسته باریکی از موهای سمت چپ را به رشته سمت چپ اضافه کنید. رشته ها را یکی کرده و از زیر رشته میانی عبور دهید؛ رشته‌های نازک مو را به رشته های راست و چپ اضافه کنید تا اینکه به گردن برسید، و کار را با یک بافت استاندارد خاتمه دهید؛

۵٫ رشته‌های خارجی بافت را شل کنید

 

اندازه رشته‌های نازک را ثابت نگه دارید و مطمئن شوید بافت شما به اندازه‌ای سفت است که با آن احساس راحتی کنید؛ از انتهای بافت خود شروع کنید. رشته‌های بیرونی را به آرامی بکشید تا باز شوند. با این کار بافت شما بزرگتر و پرتر دیده می‌شود؛ اکنون کار شما تمام شده و می‌توانید از بافت موی هلندی زیبای خود لذت ببرید.

 

بافت مو هلندی ساده

 

 

اگر به هنر بافت مو علاقه دارید و مایلید در این زمینه تخصص بیشتری کسب کنید و به طور حرفه ای آن را دنبال کنید، می توانید در دوره آموزش بافت مو آموزشگاه آرایشگری قصرمانلی شرکت کنید.

 

ویدیو آموزشی مراحل انجام بافت مو هلندی

 

 

 

 

3.5/5 - (78 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *