داشتن ابروهای زیبا نقش بسیار موثری در زیبایی شما ایفا میکند؛ همه خانم ها دوست دارند همیشه ابروهای مرتب داشته باشند، برای همین دو تکنیک نسبتاً جدید به نام لیفت و لمینت ابرو وجود دارد که در آن تارهای ابرو حالت پذیر، تقویت، پر پشت، مشکی و ضخیم تر می شود؛ اگر می‌خواهید ابروهای شما بالا و به صورت هاشوری به نظر برسد ما لیفت و لمینت ابرو را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ با این کار ابروهایتان همیشه مرتب خواهد بود و زمان آرایش کردنتان نیز کاهش می یابد، چرا که دیگر نیاز به صرف مدت زمان طولانی برای آرایش ابرو نیست و بدون هرگونه آرایشی ابروهایتان بسیار زیبا می‌ایستد.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که لمینت و لیفت ابرو چه تفاوتی با هم دارند؟ و مناسب چه کسانی میباشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید…

تفاوت لیفت و لمینت ابرو در چیست؟

تغییر حالت و بالا بردن ابروها را لیفت و کراتینه، و تقویت ابروها را لمینت می گویند؛ لمینت کردن یک پروسه گیاهی کراتینه و دارای پیگمنت های رنگی است که روی ابرو قرار میگیرد و سبب افزایش ضخامت تار ابرو و پررنگ تر و تیره تر دیده شدن ابروها می شود؛ در حالی که کاربرد لیفت تغییر حالت و بالا کشیدن ابرو هاست!

پرپشت کردن ابروها، به ویژه برای افرادی که ابروهای کم ‌پشت و نازکی دارند، کار بسیار دشواری است؛ درواقع لمینت ابرو مناسب کسانی است که ابروهای کرکی و یا خیلی کمرنگ دارند؛

همچنین برخی افراد ابروهای افتاده ‌ای دارند و این حالت می ‌تواند آن‌ ها را ناراحت یا خسته نشان دهد. لیفت ابرو روشی ساده است که به افراد امکان می ‌دهد بدون نیاز به جراحی یا سایر روش‌های زیبایی تهاجمی، ابروهای خود را بالا ببرند و به آن فرم دهند.

در صورتی که بخواهید هم ابروهایتان را حالت دهید و هم تقویت کنید، می توانید در سالن زیبایی، در یک جلسه هردو آنها را با هم انجام دهید! چرا که این دو روش، فرایند مشابهی دارند و تفاوت چندانی با هم ندارند، هر چند که کارایی های متفاوتی دارند و موادی که در هر یک از آن ها استفاده می شود با هم متفاوت است.

لیفت و لمینت مناسب چه کسانی است؟

  1. لیفت و لمینت ابرو با مواد برای خانم هایی که جهت تارهای ابرویشان به سمت پایین است، مناسب می باشد.
  2. خانم هایی که دارای چشم ها و پلک های افتاده هستند.
  3. خانم هایی که فاصله میان ابرو و چشمشان کم است.
  4. خانم هایی که تاتو ابرو را دوست ندارند و به دنبال روش بی خطری هستند.
  5. خانم هایی که از لوازم آرایشی برای مرتب کردن و فرم دادن به ابروهای خود به دلیل مشغله فراوان نمی توانند استفاده کنند.
  6. خانم هایی که ابروهای کم پشت، نامرتب و یا افتاده و بی حالت دارند.
  7. خانم هایی که ابروی مرتب، پر رنگ و پهن دوست دارند.
  8. خانم هایی که ابروهایی خیلی کرکی، با تارهای نازک و به هم ریخته دارند.
  9. خانم هایی که ابروهایشان خیلی کمرنگ می باشد و واضح نیست.

در حالت کلی می توان گفت که لیفت و لمینت ابرو با مواد، برای همه زنانی که زیبایی طبیعی را دوست دارند مناسب است.

 

فواید لمینت ابرو

  1. نازک شدن مو که ممکن است با افزایش سن رخ دهد
  2. موهای بی نظمی که علی رغم مسواک زدن تمایل به مسیرهای مختلف دارند
  3. شکاف های موجود در ابروهای شما در اثر اضافه چربی یا اپیلاسیون در گذشته
  4. کمبود شکل یا ناهمواری

فواید لیفت ابرو

  1. ظاهر خسته یا عصبانی خود را اصلاح کنید
  2. با لیفت ابرو ، چشمان شما روشن تر و بازتر به نظر می رسد
  3. این روش فقط شامل برش های کوچک است ، بنابراین جای زخم نیز کمتر دیده می شود.
  4. نتایج طولانی مدت و عوارض كمتر

خطرات و عوارض احتمالی لیفت و لمینت ابرو

در حالی که لیفت و لمینت در مقایسه با جراحی ابرو، خال کوبی یا سایر روش های مربوطه تهاجمی نیست، هنوز برخی از عوارض جانبی وجود دارد که باید قبل از رزرو وقت در سالن ها و مراکز زیبایی بدانید و مطلع باشید. چنین خطراتی بیشتر مربوط به تحریک پوستی ناشی از مواد شیمیایی است. که شامل:

خطرات احتمالی لمینت ابرو عوارض جانبی لیفت ابرو
تورم و برجستگی جای زخم قابل مشاهده
سرخی بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی
لایه برداری  عدم تقارن در موقعیت ابروها
خارش  افزایش خط مو یا ریزش مو در محل برش

لیفت و لمینت ابرو چگونه انجام می شود؟

لیفت و لمینت ابرو یک روش درمانی سه مرحله ‌ای است که به منظور صاف و مرتب کردن ابرو انجام می ‌شود:

  • مرحله اول:

ابتدا از یک کرم لیفت استفاده می شود که حاوی مواد شیمیایی برای تجزیه موهای زائد است. این کرم کمک می‌ کند موها آزادانه به هر شکلی که می ‌خواهیم حرکت کنند. پس از استفاده از کرم لیفت بر روی ابروها، یک لایه سلفون محکم را روی ابروها قرار داده می شود. سلفون فشار داده می شود (برای کمک به روند لمینت)، و سپس برای مدت ۸ دقیقه روی ابروها می ماند.

  • مرحله دوم:

در مرحله بعد کرم خنثی کننده روی ابروها مالیده می ‌شود تا پیوند مو را به شکل جدید آن‌ ها اصلاح کند. سپس دوباره ابروها را با یک لایه سلفون پوشانده می شود. ابروها ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر در همین حالت می مانند.

  • مرحله سوم:

آخرین مرحله استفاده از یک روغن چرب و آبرسان است. این کرم برای رفع هرگونه خشکی بر روی ابروها مالیده می ‌شود. پس از این مرحله کار ابرو به اتمام می رسد.

با اینکه لیفت و لمینت ابرو معمولا همزمان استفاده می ‌شوند، اما کارایی متفاوتی دارند و همانطور که اشاره شد مواد مورد استفاده در آن‌ ها نیز فرق می ‌کند. بنابراین می ‌توانند جداگانه و به تنهایی نیز انجام شوند.

استفاده همزمان از این دو روش ظاهر بسیار زیبا و جذابی در ابروها ایجاد می ‌کند. اما توجه داشته باشید که اگر ابروهای افتاده‌ ای دارید، لمینت ابرو به تنهایی تاثیری روی افتادگی ابروهای شما نخواهد داشت.

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو

این روش کاملا بی خطر است و تاثیر مادام العمری ندارد. از طرفی فردای روزی که لیفت ابرو با مواد را انجام دادید، به راحتی می توانید دوش بگیرید یا به استخر بروید. دوام این کار بین یک ماه تا دو ماه است و این مساله بستگی به رشد ابروهای شما دارد. به یاد داشته باشید که چون در مراحل لیفت ابرو آرایشگر از چسب لاتکس استفاده می کند، بعد از اتمام کار شما باید ۲۴ ساعت ابروهایتان را از آب و خیسی دور نگه دارید؛ ولی بعد از آن این ابروها نیازی به مراقبت ندارند. بعد از ۲۴ ساعت اول که ابروهایتان را شستید تازه تارهای آن از هم جدا می شوند و نتیجه کار را می بینید

 

اگر به اکستنشن مژه علاقه دارید و مایلید در این زمینه تخصص بیشتری کسب کنید و به طور حرفه ای آن را دنبال کنید، می توانید در دوره آموزش لیفت و لمینت ابرو  آموزشگاه آرایشگری قصرمانلی شرکت کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *