فواید یخ برای صورت

داشتن پوستی صاف و بدون لک چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم و روش های مختلفی برای داشتن آن امتحان کرده ایم در این میان یکی از بهترین کار ها که در این راه می توانید انجام دهید استفاده از یخ است! فواید یخ برای صورت بسیار زیاد و باور نکردنی است که در این مقاله قصد بررسی آن ها را داریم بنابراین اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

فواید استفاده از یخ برای صورت

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که ملکه روسیه اکاترینا برای حقظ زیبایی و جوانی خود هر روز صبح پوست صورت و گردن خود را با تکه ای یخ ماساژ می داد و این گونه همیشه دارای پوستی درخشنده و صاف بود.

یخ درمانی برای پوست و صورت

  • معجزات یخ در کاهش منافذ پوست

صورت شما دارای منافذی است که چربی ها از طریق آن خارج می شوند و باعث پاک سازی پوست می شود اما اگر از طریق این منافذ آلودگی ها وارد سطح پوست شوند باعث ایجاد جوش و آکنه می شوند؛ ماساژصورت به کمک یخ باعث می شود تا این منافذ کوچکتر شوند و به این طریق آلودگی کمتری وارد سطح پوست شما می شود.

مقاله پیشنهادی: مراقبت از پوست چرب

  • کاهش چین و چروک

استفاده از یخ باعث می شود که گردش خون در پوست افزایش پیدا کند که این کار سبب کم شدن خطوط چهره و همچنین جلوگیری از ایجاد چین و چروک جدید می شود.

  • تاثیر یخ در لایه برداری پوست 

همانطور که می دانید لایه برداری یکی از کار های واجبی است که در حفظ سلامت پوست خود باید انجام دهید، برای انجام این کار مقداری شیر را در قالب های یخ قرار دهید و پس از یخ زدن پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید نمی توانید تصور کنید که این کار تا چه اندازه برای پوستتان مفید است. شیر داری اسید لاکتیک است که سبب پاکسازی سلول های مرده پوست می شود.

  • از بین بردن تیرگی چشم با یخ

اگر شما به صورت مکرر از یخ استفاده کنید باعث می شود تیرگی و پف زیر چشمانتان از بین برود، برای انجام این کار تنها لازم است که مقداری از گلاب را بجوشانید و با اب خیار مخلوط نمایید سپس آن ها را درون قالب های یخ بریزید و اطراف چشمتان را با آن ماساژ دهید. این مورد به استفاده مرتب نیاز دارد تا نتیجه آن را بببنید.

از بین بردن تیرگی چشم با یخ

  • فواید یخ برای صورت و درمان جوش

یکی از راه حل هایی که در درمان جوش تاثیر دارد استفاده از یخ است، زمانی که شما یخ را بر روی پوستتان قرار می دهید باعث کاهش چربی ها در آن ناحیه می شود و این عمل روند درمان جوش شما را سرعت می بخشد.

همچنین بخوانید: علت جوش زدن در نواحی مختلف صورت

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی از فواید شگفت انگیز یخ آشنا کنیم.

 

3.6/5 - (5 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *