دستگاه uv

دستگاه uv وسیله ای است که با امواج ماوراء بنفش (Ultraviolet) به تسریع خشک شدن لاک ناخن کمک می کند. این دستگاه اغلب در سال های آرایشی و در میز ناخن کاران دیده می شود. در ادامه به بررسی جزئیات و عملکرد این دستگاه می پردازیم با ما همراه باشید.

کاربرد دستگاه uv

این دستگاه مناسب افرادی است که علاقه مند به حرفه کاشت ناخن هستند، البته لازم به ذکر است که برای لاک های معمولی احتیاجی به دستگاه نیست و کاربرد آن تنها در لاک ژل ها است.

لاک ژل به نسل جدید از لاک ها گفته می شود که دارای دوام بسیار بالایی هستند و تا چندین هفته لپ پر نخواهند شد و همین دلایل باعث محبوبیت بالای این لاک شده است. این لاک ها بر خلاف لاک های معمولی در معرض هوا خشک نمی شوند و برای خشک کردن ها نیاز به دستگاه uv دارید.

کاربرد دستگاه uv

انواع دستگاه لاک خشک کن 

  • دستگاه uv lamp قدیمی

این دستگاه جزو اولین مدل های تولید شده از لاک خشک کن است که در مدل های ۲ لامپ، ۴ لامپ و ۶ لامپه همچنان در بازار موجود و بسیاری از آن استفاده می کنند. در این مدل لامپ ها پس از گذشت چند ماه کار مدام باید تعویض شوند. انرژی ساطع شده از این نوع دستگاه دارای پراکندگی طول موج بیشتری است و با توجه به اینکه مواد ژلی ویژه ناخن در طول موج خاصی فعال میگردند مدت زمانی که طول میکشد تا ژل خشک شود نسبت به دستگاههای LED بیشتر است.

دستگاه uv lamp قدیمی

  • دستگاه uv led

این دستگاه که بسیار جدید تر بوده دارای چندین LED در دیواره ها بوده و نسبت به مدل های لامپی میزان مصرف انرژی پایین تری دارد. این دستگاه دارای تنوع بسیار زیادی بوده از دستگاهی با قدرت ۶ وات و ۶ لامپ تا دستگاه هایی با قدرت ۷۲ وات و ۳۶ لامپ. هر چه قدر قدرت دستگاه بالاتر باشد مواد را زودتر خشک نموده و کیفیت کار بالاتر میباشد. برای انجام کار های حرفه ای در ناخن دستگاهی با قدرت حداقل ۲۴ وات و ۱۵ لامپ توصیه می نماییم.

دستگاه uv led

مقایسه دستگاه led و لامپ

لامپ LED
قیمت معمولا قیمت پایینی دارند. قیمت‌ها متنوع است. اما درکل کمی گران ‌ترند.
سرعت سرعت عمل پایینی دارند. سرعت‌عمل بالاتری دارند.
مصرف انرژی دارای مصرف بالایی هستند. مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.
طول عمر هر چند وقت یک ‌بار به تعویض لامپ نیاز دارند. نیازی به تعویض لامپ ندارند.
نوع لاک تقریبا با هر نوع لاکی سازگار هستد. تنها برای لاک‌های فرمولاسیون‌شده برای لامپ‌های LED مناسب هستند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد اگر به یادگیری کاشت و طراحی ناخن علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش تخصصی کاشت و طراحی ناخن قصر مانلی شرکت نمایید.

 

4/5 - (5 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *