مدت زیادی است که از واکس مو به عنوان یک وسیله برای حالت دادن به مو استفاده می شود، همچنین در چند سال اخیر با رواج شدن واکس مو رنگی کاربرد آن برای رنگ موی موقت بیشتر شده است. البته نحوه استفاده بخصوص شست و شو آن دارای نکات مهمی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم تا انتها همراه ما باشید.

منظور از واکس مو چیست؟

واکس مو نوعی محصول آرایشی حاوی واکس و موم است که به نگهداری و حالت دهی مو کمک می‌کند. تفاوت آن با سایر محصولات حالت دهنده همانند ژل این است که مو را خشک نمی کند. کیفت و نحوه استفاده شما تاثیر بسیار زیادی در شادابی مو می تواند ایجاد کند.

واکس موی رنگی چیست؟

برخی از واکس مو ها علاوه برحالت دهی به مو های شما نیز رنگ می دهند، البته این رگ موقت بوده و با یکبار شست و شو کاملا از بین می رود. این مدل از واکس مو دارای طرفداران بسیاری خصوصا در میان نوجوانان است.

اگر میخواهید موی خود را برای یک مهمانی خاص تنها یک بار رنگ کنید این محصول برای شما گزینه مناسبی است. اما در ابتدا باید نحوه استفاده از آن را به خوبی بلد باشید که در ادامه به شما آموزش می دهیم.

بیشتر بخوانید: ۷ روش رنگ کردن مو با دارچین در خانه

نحوه استفاده از واکس موی رنگی

استفاده از این وسیله بسیار آسان است اما کثیف کاری های زیادی دارد بنابراین پیشنهاد می کنیم در ابتدا یک دستکس و یک روپوش کهنه تن کنید تا از کثیف شدن لباس هایتان جلوگیری کنید.

۱-بهتر است که در ابتدا موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده شست و شو دهید(اگر این امکان را ندارید خیلی ضروری نیست) سپس موهایتان را با باد ملایم سشوار خشک کنید البته حتما دقت کنید که به طور کامل خشک نشود و مقداری رطوبت داشته باشد.

۲-موهای ضخیم به استفاده بشتری از ماسک نیاز دارد و موهای نازک مقدار کمتری نیاز دارد، اگر میخواهید موهایتان رنگ بیشتری بگیرد نیاز به استفاده بیشتر از واکس نیست چون این کار تنها سبب پوسته پوسته شدن سر شما می شود. پس از مقدار مناسب استفاده کنید.

۳-پس از خشک کردن مو مقداری از ماسک را بردارید و به آرای روی قسمت هایی که میخواهید رنگ بگیرد بمالید برای خشک کردن آن نیز ۲۰ دقیقه زمان نیاز است اگر تمایل داشتید بعد از این زمان برای اجاد لایه پر رنگ تر می توانید دوباره استفاده نمایید.

ماندگاری واکس مو

این واکس ها موقت بوده و نمیتوان انتظار ماندگاری زیادی از آن داشت به طور معمول دو روز باقی می ماند اما اگر شما مرتب مو های خود را لمس کنید زمان آن کمتر می شود و بهتر است از محصول دیگری استفاده نمایید.

واکس مو طوسی خاکستری

نحوه شستن این محصول

برای شستن واکس مو به یک شامپو و نرم کننده نیاز دارید. توجه داشته باشید که برای شستن به رکات خشن و سریع احتیاجی نیست و شست و شوی ملایم نیز کاقی است؛ پس از استفاده از شامپو نرم کننده به درخشنگی مو های شما کمک میکند.

همچنین بخوانید: رنگ موی فانتزی

رنگ های واکس موی رنگی

استفاده از واکس مو رنگی بله یا خیر؟

استفاد از واکس موی رنگی برای حالت دادن و تنوع ضرری ندارد و خوب است اما اگر به طور مکرر از آن استفاده کنید مشکل ساز می شود و عوارضی همچون شوره سر، ریزش مو و … دارد. همچنین استفاده از آن به دلیل چربی که دارد برای افراد دارای موی چرب مشکل تر است.

امیدوریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

3.8/5 - (515 امتیاز)
41 پاسخ
  1. نهال
    نهال گفته:

    کاش کسایی که انجام دادن بیان نتیجشو بنویسن که خوب بوده واسشون یا بد
    من خیلی دوس دارم تست کنم ولی حس میکنم سخته

    پاسخ
    • DEVIL
      DEVIL گفته:

      من که واکس مو خریدم و استفاده کردم خیلی هم راضی بودم ازش موهام به خوبی رنگ گرفت درضمن موهای منم مشکیه و فقط باید یکم بیشتر بزنید دیگه انتظار نداشته باشین با یه کوچولو رنگ میگیره اصلا هم کثیف کاری نداشت نمیدونم چرا بعضیا اینقد غر میزنن ////:

      پاسخ
  2. نگین
    نگین گفته:

    اصلا خوب نیست! من زدم سشوار کشیدم هر کار کردم رنگ پس میداد:)رنگش قرمز بود و موهای منم مشکی اصلا رنگ نگرفت

    پاسخ
  3. کمند
    کمند گفته:

    وقتی ک ب مو میزنی موها مث چوب خشک میشع هرچقدر شونه میکنم یا سرکار میکشم بازم موهام همینطوریه واسه این مشکل باسد جیکار کرد ؟

    پاسخ
  4. ماهی
    ماهی گفته:

    سلام
    من استفاده کردم
    اما اصلا مثل عکس ها نیست موهات عین چسب به هم می‌چسبه و همون جوری خشک میشه😐

    پاسخ
  5. رویا
    رویا گفته:

    من خریدم آبی رنگشو.اصلانشداستفاده کنم همش بهم میچسبه موهام،اخرشم خشک خشک میشه همون تیکه که زدم انگار یه عالم ژل و تافت زدم بهش خیلی ناجوربودبرامن

    پاسخ
  6. ریحانه
    ریحانه گفته:

    من از واکس موی رنگی استفاده کردم اما موهام حالت بدی گرفت و وقتی ام ک ب موهام دست میزدم رنگ پس میداد باید چیکار کنم؟خودم فکر میکنم راهشو اشتباه رفتم

    پاسخ
    • قصر مانلی
      قصر مانلی گفته:

      سلام
      واکس های رنگی و غیر رنگی بدلیل داشتن رطوبت اولیه باعث برگشت مو به حالت طبیعی می‌شوند و بعد از واکس مو از ابزار برقی بدلیل حالت نپذیری مو استفاده نمی‌شود
      پایدار باشید

      پاسخ
    • قصر مانلی
      قصر مانلی گفته:

      سلام
      بسته به نوع رنگ و میزان قدرت رنگ دهی پیگمنت ها در رنگهای قوی در صورت خشک شدن رنگ روی بدن باز هم احتمال رنگ دادن به لباس وجود دارد
      پایدار باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *