پاک کردن ریمل ضد آب

ریمل چشم یکی از ابزار های آرایشی است که مژه های شما را حجیم تر و بلند تر میکند در نتیجه چشم شما درشت تر به نظر می آید. به همین دلیل است که ریمل جزو لوازم آرایش محبوب بین خانم ها است . ریمل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد ویژه ای دارد ، یکی از انواع ریمل ، ریمل های ضد آب هستند که ماندگاری آن ها بسیار بالا است اما مشکل این ریمل ها ، نحوه پاک کردن آن هاست . این محصول در برابر آب مقاوم است پس نمیتوان با آب و به راحتی آن را پاک کرد و اگر شما این کار را به درستی انجام ندهید به چشم و مژه خود آسیب میزنید. در این مطلب چند روش برای پاک کردن ریمل ضد آب به شما میگوییم که میتواند شما را از شر ریمل های به هم چسبیده و مقاوم خلاص کند.

 

ریمل‌های ضدآب را هر روز نزنید.

سعی کنید هر روز از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا پاک کردن آن سخت است و به چشم و پوست شما آسیب وارد میکند در نتیجه پوست اطراف چسمتان زود چروک میشود و مژه های شما میریزید.

پاک کردن ریمل ضد آب

استفاده از پاک کننده آرایش چشم

بهترین روش پاک کردن ریمل ضد آب استفاده از محلول پاک کننده آرایش چشم است که فروشگاه های لوازم آرایش آن را میفروشند . این محلول کمترین آسیب را به چشم وارد میکند و مخصوص اینکار ساخته شده است . برای پاک کردن ریمل با این روش به یک تکه پد و یا پنبه نیاز دارید . مقداری از محلول را روی پد ریخته و روی مژه های خود قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید. بعد از گذشت چند ثانیه ریمل شما نرم و مرطوب مشود و به راحتی قابل پاک کردن است . کافیست پد را از بالا به پایین مژه بکشید تا ریمل پاک شود.

 

بیشتر بخوانید : طرز صحیح ریمل زدن

 

استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر یک نوع پاک کننده آرایش صورت است که شما میتوانید برای پاک کردن ریمل ضد آب نیز از آن استفاده کنید . این محصول برای کسانی مناسب است که پوستی خشک و حساس دارند .برای استفاده از این محلول باید مقداری از آن را روی پد ریخته و چند ثانیه روی مژه هایتان قرار دهید و سپس پاک کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب

استفاده از روغن های طبیعی

همه با خواص روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل ، روغن زیتون و روغن بادام آشنا هستیم. این روغن ها علاوه بر تقویت مژه میتواند شما را از شر ریمل هایتان خلاص کند . در واقع یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش ها کمک از روغن های طبیعی است . کافیست شما مقداری از روغن موردنظرتان را روی پد ریخته و روی مژه هایتان بگذارید و پس از چند ثانیه به آرامی آن را پاک کنید . در نهایت روغن اضافه چشمتان را با دستمال کاغذی پاک کنید.حتما این روش را امتحان کنید تا نتیجه باور نکردنی آن را ببینید.

نکته مهم : سعی کنید از مقدار کمی روغن استفاده کنید و زیرا روغن چرب است و به راحتی روی پوست حرکت میکند و ممکن است وارد چشمتان شود .

اگر مقداری از روغن وارد چشمتان شد نگران نباشید و چشمتان را با آب بشورید.

پاک کردن ریمل ضد آب

استفاده از شامپو بچه

شامپو بچه یک شوینده بی خطر و بدون ضرر برای پوست است . این شوینده مواد حساسیت زا ندارد و به چشم و مژه آسیب نمیرساند. شما میتوانید به دو روش ریمل خود را با شامپو بچه بشورید . ۱- هنگامی که صورت خود را میشورید مقداری شامپو بچه را روی انگشنانتان بریزید و به آرامی روی مژه ها مالش دهید . ۲- مقداری شامپو بچه را روی پد ریخته و به آرامی روی مژه هایتا بکشید و در نهایت صورتتان را با آب سرد بشورید تا کف ها از بین برود .

نکته مهم : هرگز از شامپو معمولی برای پاک کردن ریمل استفاده نکنید چرا که چشم را میسوزاند و باعث تحریک پوستتان میشود.

پاک کردن ریمل ضد آب

استفاده از لوسیون مرطوب کننده

یکی دیگر از روش های پاک کردن ریمل کمک گرفتن از کرم مرطوب کننده است . این روش نسبت به سایر روش ها ضعیف تر است به همین دلیل اگر وسایل دیگری در دسترستان نبود در نهایت از این روش استفاده کنید. ابتدا صورت خود را با استفاده از پاک کننده های معمولی بشویید و صورتتان را با حوله گرم خشک کنید. سپس لوسیون مرطوب کننده را به پوست صورت و آرایش چشم خود بزنید. سپس لوسیون را به خوبی روی مژه های خود ماساژ دهید و در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

نکته مهم : به هیچ وجه از لوسیون های قوی و با فرمولاسیون های شیمیایی در نزدیکی ناحیه چشم خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث عفونت چشم شود.

 

بیشتر بخوانید : معرفی انواع برس ریمل و کاربرد آن

 

وازلین ممنوع

همچنین توصیه می شود برای از بین بردن آرایش چشم خود از وازلین استفاده نکنید ، زیرا وازلین برای پوست (به ویژه ناحیه چشم) مناسب نیستند.  پاک کردن ریمل ضد آب اگر به درستی توسط شما انجام نشود ممکن است باعث آسیب دیدن مژه های شما شود و حتی ممکن است باعث ریزش موقت و دائم

 

 

نکات مهم برای پاک کردن ریمل ضدآب

۱- پاک کردن آرایش چشم را به آرامی انجام دهید و سعی نکنید به زور و خشن ریمل ها را بکنید زیرا مژه هایتان کنده میشود و ممکن است دچار عفونت چشمی شوید.

۲- برای پاک کردن آرایش چشم از مواد شیمیایی غیر مناسب استفاده نکنید.

۳- برای پاک کردن ریمل از دستمال های بچه یا سایر پارچه هایی که حساسیت زا نیستند، می توانید استفاده کنید.

۴- بعد از شستن صورت خود، از کرم های چشم یا سایر کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

۵- ریمل را با انگشتانتان جدا نکنید. زیرا کندن قطعات ریمل از مژه‌ها باعث کنده شدن مژه‌های شما یا سست شدن ریشه آن می‌شود.

۶- هرگز با آرایش نخوابید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . شما میتوانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. آموزشگاه آرایشگری زنانه  قصرمانلی برگزار کننده دورهای آموزش آرایش و پیرایش است شما میتوانید در دوره های ما ثبت نام کنید.

4.9/5 - (128 امتیاز)
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *