انواع اکسیدان

اگر جزو خانم هایی هستید که خودتان در منزل موهایتان را رنگ میکنید حتما اسم اکسیدان به گوشتان خورده است. شما در فرایند رنگ کردن مو باید مقداری رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنید ولی باید بدانید که کدام اکسیدان مناسب چه رنگ مویی است و شما باید چه مقدار از آن را ترکیب کنید تا به موهایتان آسیب نرسانید . برای مثال خانم هایی بوده اند که رنگ با شماره روشن را انتخاب کردند ولی در نهایت موهایشان تیره شده است و تنها دلیل آن استفاده نامناسب از اکسیدان است . پس همراه ما باشید تا با انواع اکسیدان ها آشنا شوید و بدانید هر اکسیدان مناسب با چه رنگ مویی است ، تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

اکسیدان که نام دیگر آن هیدروژن پراکساید است یک نوع فعال کننده است و باعث میشود که موی شما به سرعت رنگ بگیرد به همین دلیل است که همراه با رنگ مو ترکیب میشود. میتوان بگوییم که اگر شما رنگ را به تنهایی روی موهایتان بگذارید حداقل ۲۴ ساعت زمان میبرد که موهایتان رنگ بگیرد . اکسیدان ها در انواع مختلفی هستند و هرچه درصد آن بیشتر باشد ، روشن کنندگی اش هم بیشتر است. در ادامه با انواع اکسیدان ها آشنا میشویم.

انواع اکسیدان

۱. اکسیدان ۳ درصد

یکی از ضعیف ترین اکسیدان ها اکسیدان ۳ درصد است که با نام های دیگر مثل اکسیدان ولوم  ۱۰ یا اکسیدان شماره ۰/۵  شناخته میشود. این اکسیدان در رنگهای تیره مثل مشکی و قهوه ای تیره باعث ثبات بیشتر و تیرگی رنگ مو می شود. همچنین در رنگساژها, رنگ های هایلایت, مش و انواع لایت بسیار کاربرد دارد.

انواع اکسیدان

۲. اکسیدان ۶ درصد

بعد از اکسیدان ۳ درصد ، نوبت معرفی اکسیدان ۶ درصد میرسد . این اکسیدان برای پوشش دهی تارهای سفید بسیار مناسب است و با نام های دیگری مثل اکسیدان ولوم ۲۰ یا اکسیدان شماره ۱ نیز شناخته می شود. این اکسیدان برای مش فویل مفید است چراکه خطر سوختن موها را کاهش میدهد ، همچنین برای تکنیک های آمبره و سامبره از این نوع اکسیدان استفاده میشود.

 

بیشتر بخوانید : ۱۰ روش برای افزایش ماندگاری رنگ مو مثل روز اول

 

۳. اکسیدان ۹ درصد

یکی از اکسیدان های محبوب اکسیدان ۹ درصد است که درجه روشن کنندگی این اکسیدان از اکسیدان های ۳ و ۶ درصد بیشتر است . این اکسیدان با نام های اکسیدان ولوم ۳۰ یا اکسیدان شماره ۲ شناخته می شود.   از این نوع اکسیدان بیشتر جهت رنگهای با پایه متوسط تا بلوند استفاده می نمایند. اگر قصد روشن کردن مو بدون دکلره را در منزل دارید. این اکسیدان برای افراد غیر حرفه ای مناسب تر است. زیرا درصد آب اکسیژنه آن از اکسیدان نمره ۳ کمتر است.

۴. اکسیدان ۱۲ درصد

این اکسیدان قوی ترین اکسیدان است که درجه روشن کنندگی اش بسیار بالا است . نام های دیگرش اکسیدان ولوم ۴۰ یا اکسیدان شماره ۳ است. معمولا برای دکلره قوی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده نامناسب از این اکسیدان به موهایتان به شدت آسیب میزند پس در استفاده از آن دقت کنید .

انواع اکسیدان

درصد اکسیدان مناسب برای رنگ ابرو

ابروها به دلیل این که نسبت به موهای سر نازک تر و همچنین حساس تر هستند باید به آن توجه بیشتری شود تا استفاده نامناسب از رنگ باعث ریزش ابروهایتان نشود. اولین نکته این که هرگز برای ابروهایتان از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده نکنید .

  • اگر ابروهای شما بسیار نازک است و به سرعت رنگ میگیرد میتوانید از اکسیدان ۳ درصد استفاده کنید.
  • اگر میخواهید رنگ تیره بر روی ابرویتان بگذارید میتوانید از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید .
  • اگر قصد دارید ابروهای خود را روشن و بلوند کنید میتوانید از اکسیدان ۹ درصد کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین روش رنگ کردن ابرو در خانه

 

نکات کاربرد اکسیدان ها:

نسبت مواد دکلره به اکسیدان :

هر سه پیمانه دکلره ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلی لیتر  اکسیدان نیاز دارد . اگر از دکوکرم استفاده میکنید ، باید به ازای ۱۰۰ میلی لیتر دکوکرم ، ۲۰۰ میلی لیتر اکسیدان اضافه کنید .  به شما پیشنهاد میدهیم از اکسیدان ۱۲ درصد برای دکلره استفاده نکنید چرا که به موهایتان آسیب میرسد .

نسبت رنگ مو به اکسیدان :

مقدار اکسیدان در رنگ مو معمولا در تمام رنگها یک و نیم به یک است. یعنی به ازای ۱۰۰ میلی لیتر رنگ , به ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان نیاز دارید . در بعضی مواقع با توجه به تکنیکی که آرایشگران حرفه ای استفاده میکنند ممکن است این نسبت را تغییر دهند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با انواع اکسیدان آشنا شده باشید. اگر میخواهید رنگ کردن مو را به صورت تخصصی تر و حرفه ای پیش ببرید ما به شما پیشنهاد میکنیم در دوره های آموزش کاربرد مواد شیمیایی رنگ و مش شرکت کنید.

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
خیابان امام خمینی (ره) بین یادگار امام و جیحون پلاک ۱۱۸۸ طبقه اول
۶۶۸۸۸۴۹۱ – ۶۶۱۹۱۷۱۳ -۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

 

 

3.4/5 - (11 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *