تفاوت مش و هایلایت مو

گاهی خانم ها برای تنوع در چهره ی خود از رنگ مو استفاده میکنند .امروزه تنوع در رنگ ها بسیار بالا رفته و شما قبل از هر کاری باید با انواع آن آشنا شوید . یکی از چیز هایی دختر خانم ها امروزه به آن علاقه زیادی پیدا کردند و در آرایشگاه ها انجام میشود ، هایلایت مو است . اما گاهی ممکن است تفاوت مش و هایلایت مو و همچنین انواع آن ها را متوجه نشوید به همین دلیل امروز ما به شما تفاوت های این دو را میگوییم .

تفاوت لایت و مش

معمولا در مش قسمت هایی از مو که باید روشن شود را دکلره میکنند و به رنگ پایه میرسانند و سپس رنگ میکنند . همچنین تفاوت قسمت های روشن مو و تیره تا ۷ درجه میرسد .

اما در هایلایت این گونه نیست . یعنی در هایلایت معمولا شما دکلره انجام نمیدهید و این کار با رنگ انجام میشود . تفاوت رنگ های روشن مو و تیره دو تا سه درجه هست و شما تفاوت رنگی زیادی را حس نخواهید کرد .

انواع مش و هایلایت مو

۱- هایلایت:

اگر میخواهید بر روی موهای تیره خود تاره های روشن داشته باشید این نوع رنگ مو برای شما مناسب خواهد بود .شما در هایلایت میتوانید موهای طبیعی خود را رنگ نکنید و قسمت هایی ا ز مو هایتان را دو تا سه درجه روشن کنید . این روش آسیب کمتری به موی شما میزند.

 

تفاوت مش و هایلایت مو

۲- فریزینگ:

اگر قصد دارید همه مویتان را تیره و یا روشن کنید این روش مناسبتان است .

۳- لولایت:

لولایت به این صورت است که شما همه مویتان روشن است و قسمت هایی از مویتان را دو تا سه درجه تیره تر میکیند.

تفاوت مش و هایلایت مو

۴- سان لایت:

در روش سان لایت سبک کار به این صورت است که شما ریشه موی خود را روشن میکنید و ساقه آن را تیره نگه میدارید .

۵- مون لایت:

در این دسته از مش مو، بالای سر به رنگ تیره بوده و پایین سر به رنگ روشن می باشد.

تفاوت مش و هایلایت مو

۶-  طبیعی:

در مش طبیعی لازم است تا رنگ جدید حدود ۱ الی ۲ درجه از پایه مو روشن تر باشد تا حالت طبیعی پس از اتمام کار ایجاد شود. و تفاوت رنگ احساس نشود .

۷- تیکه ای:

اگر موهای پرپشت  و ضخیم دارید میتوانید از این روش استفاده کنید . در این روش مو های شما دسته دسته جدا میشود و رنگ میشود . معمولا در این روش  از رنگ هایی با پایه روشن استفاده میشود .

 

بیشتر بخوانید :۱۰ روش برای افزایش ماندگاری رنگ مو مثل روز اول

۸- مخفی:

اگر مایل نیستید تا هایلایت شما محسوس باشد، می توانید از مش مخفی استفاده کنید. در این نوع هایلایت، تنها تغییرات کوچک در موها داده می شود لذا ظاهر طبیعی تری دارند. برای افرادی که عموما موهای خود را به صورت باز قرار می دهند، پیشنهاد می شود تا از این نوع هایلایت بهره ببرند.

روش‌های مش کردن مو

۱. مش مو با کلاه

در این روش ابتدا مو کاملا شانه میشود و یک کلاه بر روی سرتان میگذارند . سپس سوراخ هایی را بر روی کلاه مشخص میکنند و با یک میله همچون میله قلاب بافی دسته هایی از مو را انتخاب میکنند و از کلاه بیرون میکشند . بدین صورت بخشی از مو از بقیه موی سر جدا خواهد شد. این دسته موهایی که از کلاه جدا شده اند را دکلره و رنگساژ میکنند و در نهایت میشورند .

تفاوت هایلایت و مش مو

۲. مش مو با فویل

این روش جدید تر از روش قبل است و به این صورت انجام میشود که مو‌های جلوی سر ۳ قسمت و پشت سر ۴ قسمت تقسیم‌بندی میشود . سپس با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید. کاغذ فویل را به شکل مستطیل بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر تا بزنید و بعد مو‌های مورد نظرتان را روی کاغذ فویل قرار داده. مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به مو‌ها بزنید. در نهایت موها را  شسته و رنگساژ مورد نظر را روی مو‌ها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

امیدوارم توانسته باشیم تفاوت مش و هایلایت مو را به شما توضیح دهیم .شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش کاربرد مواد شیمیایی رنگ و مش همه این تکنیک ها را به خوبی یاد بگیرید و خودتان یک آرایشگر حرفه ای شوید. آموزشگاه آرایشگری زنانه قصرمانلی تمامی دوره های آموزش آرایشگری را برای شما برگزار میکند .

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
فلکه دوم صادقیه ، ضلع غربی فلکه، خیابان اعتمادیان، پلاک ۴۶ واحد۱۴
۴۴۹۵۳۴۴۵ -۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

2.3/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *