بند انداختن صورت

با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا خانم ها ترجیح میدهند کارهایشان را خودشان در منزل انجام دهند و دیگر برای کار های ساده ای مانند بند انداختن صورت به آرایشگاه ها مراجعه نکنند . بند انداختن بسیار کار ساده ای است کافیست اصول آن را بلد باشید و طبق آن پیش بروید . ما امروز در این مقاله به شما میگوییم که چگونه بدون کمک دیگران و به تنهایی خودتان صورتتان را اصلاح کنید .

وسایل مورد نیاز برای بند انداختن صورت

شما برای اینکه بتوانید صورت خود را اصلاح کنید ابتدا باید وسایل مورد نیاز برای بند انداختن را تهیه کنید .

  • نخ پنبه ای
  • مقداری الکل
  • پنبه ی تمیز
  • تل یا هدبند

بند انداختن صورت

ابتدا تل و یا هدبند را بر روی سرتان ببندید تا موهای سر و موهای صورتتان از هم جدا شوند . نخ را به اندازه ساعدتان و چند سانتی متر بیشتر ببرید و آن را با پنبه ای آغشته به الکل به نختان بمالید تا نخ ضد عفونی شود.

دو سر ابتدایی و انتهایی نخ را به هم گره بزنید تا یک خط بسته به وجود آید . حالا دو دست خود را داخل این نخ کنید و یک مستطیل را به وجود آورید بگیرید طوری که انگشتان دو دست در دو عرض مستطیل قرار داشته باشند.

آموزش بند انداختن صورت

حالا باید وسط نخ یک ضربدر ایجاد کنید . برای این کار نختان را بپیچانید تا شبیه یک پروانه شود .

 

بند انداختن صورت در خانه

در نهایت  نخ را روی پوست صورتتان بگذارید و با باز و بسته کردن آن موهای زائد صورتتان را اصلاح کنید .

 بند انداختن صورت به کمک پایه میز

همانند روش قبلی ابتدا هدبند را ببندید و نخ را ضد عفونی کنید . پس از انجام این مراحل یک سر نخ را به پایه میز ببندید و انتهای دیگر نخ را در دست چپتان بگیرید.

سپس وسط  این نخ را با دست راست به شکل یک مثلث  بپیچانید .با کشیدن آرام نخ دست چپ و باز و بسته کردن مثلث ،موهای زائد صورت بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج می شوند.

بند انداختن صورت

بند انداختن صورت به کمک پا

در این روش هم پس از انجام مراحل اولیه مانند بستن هدبند و ضدعفونی نخ ، بنشینید و پاهایتان را دراز کنید و سر نخ را به شصت پایتان گره بزنید و سر دیگر نخ را با دست چپتان بگرید.وسط این نخ را با دست راست به شکل یک مثلث  بپیچانید .سپس نخ را روی صورت بلغزانید تا موهای صورت آرام آرام گرفته شوند. این روش دقیقا مشابه روش قبلی است با این تفاوت که شما به جای میز از پایتان استفاده میکنید.

چیکار کنم بعد از بند انداختن جوش نزنم؟

  • حتما قبل از شروع بند انداختن و بعد از آَن پوست صورت خود را ضد عفونی کنید .
  • قبل از شروع بند انداختن صورت نختان را الکل بزنید .
  • شما میتوانید بعد از انجام بند از ژل آلوئه ورا یا روغن درخت چای یا کرم های مخصوص اصلاح استفاده کنید تا پوستتان خنک شود و جوش نزند.
  • سعی کنید به محلی که بند انداخته اید دست نزنید و باعث تحریک پوستتان نشوید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از کرم های آرایشی یا مواد دیگر دارای عطر استفاده نکنید زیرا منافذ پوست باز بوده وسریع با وسایل آرایشی پر شده یا میکروب جذب می کنند .
  • هر دو هفته یک بار صورت خود را بند بیاندازید زیرا در این صورت موهای تان زیاد بلند نشده و پوست صورت تان کشیده نمی شود بنابراین پوستتان جوش نمی زند.

بند انداختن

مزایا و معایب بند انداختن

مزایا : ارزان – سـریــع – تمیز – نداشتن مواد شیمیایی خطرناک – مناسب پوست های حساس – ماندگاری بیشت

معایب : درد زیاد – ریزش اشک در زمان بند انداختن صورت – قرمزی پوست با بند انداختن صورت – ورم صورت بعد از بند انداختن صورت – رشد موها در زیر پوست – تحریک پوست بعد از بند انداختن

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . اگر میخواهید این کار را به صورت تخصصی و حرفه ای تر انجام دهید میتوانید در دوره های آموزش بند و ابرو آموزشگاه قصر مانلی شرکت کنید.

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
خیابان امام خمینی (ره) بین یادگار امام و جیحون پلاک ۱۱۸۸ طبقه اول
۶۶۸۸۸۴۹۱ – ۶۶۱۹۱۷۱۳ -۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

4.3/5 - (19 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *