آرایش پوست خشک

زیبایی و ماندگاری آرایش خانم ها به عوامل زیادی بستگی دارد . یکی از این عوامل نوع پوست است . شما با توجه به نوع پوستی که دارید باید به یک سری نکات برای قبل ، حین و بعد آرایش توجه کنید تا بتوانید بی نقص ترین آرایش را روی پوست خود داشته باشید . از آن جایی که پوست خشک و آرایش بر روی آن برای خانم ها بسیار دردسر دارد ما در این مطلب نکاتی را برای آرایش پوست خشک به شما میگوییم تا بتوانید با خیال راحت و به دور از خشک و پوسته پوسته شدن پوستتان آرایش زیبا داشته باشید.

۱٫ شستن صورت

فرقی نمیکند پوست شما چرب است یا خشک یادتان باشد همیشه برای شروع آرایش ابتدا صورتتان را خوب بشورید تا پوست شما عاری از هر گونه چربی و یا آلودگی باشد. شستن صورت قبل از آرایش باعث میشود شما آرایشی منظم و یک دست داشته باشید.

نکته ای که در این قسمت حائز اهمیت است ، شوینده ای است که از آن استفاده میکنید. حتما حتما از شوینده های مناسب پوست خشک و ملایم استفاده کنید چرا که مانع از خشک شدن بیش از حد پوستتان میشود.

شستن پوست صورت

۲٫ آبرسانی پوست

حتما هر چند وقت یکبار پوست خود را با روش های مختلف آبرسانی کنید . استفاده از کرم های مرطوب کننده به پوست شما کمک فراوانی میکنند . شما میتوانید برای نواحی از صورت که خشک تر از بقیه قسمت ها است مانند اطراف بینی و بین دو ابرو ، از کرم های مرطوب کنند قوی تری استفاده کنید. حواستان باشد در این کار زیاده روی نکنید چرا که ممکن است باعث چرب شدن پوستتان شود.

 

آرایش پوست چرب و خشک

۳٫  استفاده از پرایمر

قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده کنید . همان طور که در مقاله روش استفاده از پرایمر به شما توضیح دادیم ، پرایمر ها در انواع مختلفی و برای انواع پوست موجود هستند . شما میتوانید یک پرایمر مخصوص پوست خشک را تهیه کنید و به عنوان زیر ساز ، قبل از آرایش استفاده کنید تا پوست شما صاف تر به نظر برسد.

۴٫ لایه برداری از پوست

اگر قسمت هایی از پوستتان خشک است، بهتر است با یک لایه بردار ملایم، از پوست خود لایه برداری کنید. شما میتوانید این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

لایه برداری پوست خشک

۵٫ استفاده از بالم لب

کسانی که پوست خشک دارند همیشه از خشکی و پوسته پوسته شدن لب هایشان شکایت میکنند . وقتی لب شما پوسته پوسته است رژ لب بر روی آن ظاهر خوبی ندارد به همین دلیل باید به سلامت و زیبایی پوست لبتان اهمیت دهید. شما میتوانید برای زیبایی و طراوت لبتان از بالم لب ، وازلین و یا لایه بردار های مخصوص لب استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته خود را به دست آورد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه ماندگاری رژ لب را زیاد کنیم؟

 

۶٫ استفاده از کانسیلر

شما باید همانند بقیه لوازم آرایشتان از کانسیلر مخصوص پوست خشک استفاده کنید چرا که این محصولات خاصیت مرطوب کنندگی دارند. به طور کلی به شما پیشنهاد میکنیم از کانسیلر های مایع و یا کرمی استفاده کنید . چرا که استفاده از کانسیلر های پودری باعث خشک تر به نظر رسیدن پوستتان میشود.

۷ . استفاده از کرم پودر

کرم پودر ها دارای دو نوع مایع و پودری هستند . برای پوست خشک بهتر است از کرم پودر های مایع استفاده کنید . اهمیت استفاده از کرم‌ پودر مناسب را دست کم نگیرید. پخش کردن کرم پودر به طور یکنواخت، معمولا یکی از مشکلات رایج افرادی است که پوست خشک دارند. ما به شما پیشنهاد میدهیم برای پخش کردن راحت تر کرم پودر از براش های مخصوص و یا اسفنج های آرایشی استفاده کنید.  اگر فکر می‌کنید کرم پودری که دارید به راحتی پخش نمی‌شود، برای خرید کرم پودر جدید و مناسب‌تر هزینه کنید.

استفاده از کرم پودر مخصوص پوست خشک

۸٫ استفاده از اسپری فیکس

فیکساتور ها باعث ماندگاری آرایش بر وی پوست شما میشوند . در انتهای آرایش از فیکساتور استفاده کنید . یه شما پیشنهاد میکنیم به جای پودر فیکس از اسپری فیکس یا فیکساتور استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکس، آن را دور از صورت بگیرید و روی صورت اسپری کنید. اسپری فیکس خواص مرطوب‌‌کنندگی هم دارد. بر خلاف پودر فیکس که باعث جذب رطوبت پوست می‌شود.

کاربرد فیکساتور

۹٫  استفاده از رژگونه

اگر گونه و نواحی اطراف پوست صورت‌تان مستعد خشکی است از رژ گونه‌های مایع یا استیکی استفاده کنید. رژ گونه‌های مایع نرم‌تر و راحت‌تر روی پوست پخش می‌شوند. علاوه بر این، در روزهای گرم که زیاد عرق می‌کنید، مدت بیشتری روی پوست باقی می‌ماند و دوام بیشتری دارد.برای استفاده از رژگونه مایع، مقداری از آن را روی گونه بگذارید و با قلموی مخصوص آن را پخش کنید.

۱۰٫ تکرار آرایش در طول روز

هر چند ساعت آرایشتان را بررسی کنید و اگر نیاز به تمدید داشت آن را احیا کنید.

۱۱٫ همراه داشتن یک اسپری آب

اگر پوست بسیار خشک دارید، همراه داشتن یک آب افشان آرایشی کوچک برای شما بسیار مناسب است زیرا به لطیف شدن پوستتان کمک می کند و شما دیگر احساس خشکی بیش از حد در پوستتان نمیکنید.

آرایش پوست خشک

۱۲٫ عدم استفاده از انگشت در آرایش

از انگشتان برای آرایش استفاده نکنید زیرا انگشتانتان رطوبت مورد نیاز پوست را جذب می کنند. همان طور که در بالا گفتیم از براش و یا اسفنج های مخصوص آرایش استفاده کنید.

۱۳٫ عدم استفاده از مواد آرایشی ضد آب

از مواد آرایشی ضد آب استفاده نکنید زیرا این مواد رطوبت پوست را جذب می کنند و باعث پوسته پوسته شدن پوست می شوند. آرایش پوست نباید ضد آب باشد ، زیرا باید بتوانید به راحتی در انتهای روز آرایشتان را بشویید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . آموزشگاه آرایشگری زنانه قصر مانلی دور های تخصصی آموزش آرایش و پیرایش را برگزار میکند .

تماس با ما

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
خیابان امام خمینی (ره) بین یادگار امام و جیحون پلاک ۱۱۸۸ طبقه اول
۶۶۸۸۸۴۹۱ – ۶۶۱۹۱۷۱۳ -۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *