نکاتی برای خرید لوارم آرایش

لوازم آرایش ها برای زیبایی و رنگ و رو دادن به چهره خانم ها استفاده میشود  و اکثر خانم ها علاقه خاصی به آرایش و خرید لوازم آرایش های متنوع و جذاب دارند . تو این مطلب میخواهیم به شما نکاتی را بگوییم که لازم است هر خانومی به از خرید لوازم آرایش بداند و به آن توجه کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. در اکثر آموزشگاه های آرایشگری زنانه در انتخاب صحیح لوازم آرایش تاکید میشود چرا که نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست شما خواهد داشت.

۱ . به مواد اولیه استفاده شده توجه کنید.

اولین و مهم ترین نکته ای که در خرید لوازم آرایش باید به آن توجه کنید ، مواد و اجزای استفاده شده در این محصولات آرایشی است. از آن جایی که قرار است این محصولات بر روی صورت و پوستتان زده شود ، پس استفاده از محصولات نامرغوب و دارای مواد غیر استاندارد میتواند به شدت به شما آسیب جدی وارد کند و باعث حساسیت شود. افرادی که پوستی حساس دارند باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و از محصولاتی که در مواد اولیه خود آلفا هیدروکسی اسید دارند، خودداری کنند و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد ضد چروک و پیری هستند.

 

راهنمای خرید لوارم آرایش

۲.  برند های معروف و یا ناشناخته؟!

از آن جایی که برند های معروف و شناخته شده مشتریان بسیار زیادی دارند ،  همیشه سعی در اثبات خود و محصولاتشان دارند و کیفیت لوازم آرایشی های خود را تضمین میکنند. پس به دنبال محصولات ارزان و یا تخفیف خورده نباشید. توصیه می‌شود محصولات برند‌های معتبر را خریداری کنید زیرا برندهای خوب همیشه اطمینان حاصل می‌کنند که محصولات آن‌ها تحت مجموعه‌ای از تست‌های آزمایشگاهی قرارگرفته‌اند، بنابراین هیچ‌گونه آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کنند.

۳. نوع و رنگ پوست خود را بشناسید.

پوست افراد مختلف دارای تناژ های رنگی متفاوت است و ممکن است از خشک ، چرب و یا معمولی باشد. شما باید در هنگام خرید لوازم آرایش پوست خود را کاملا بشناسید و محصولاتی متناسب با پوست خود انتخاب کنید. اگر در انتخاب لوازم آرایشی اشتباه کنید ، ممکن است پوست شما بیش از حد معمول چرب شود و جوش بزنید. همچنین ممکن است باعث خشکی شدید پوست شما شود.

برندهای معتبر تولید لوازم آرایشی محصولات خود را برای انواع پوست عرضه می‌کنند؛ به همین دلیل موقع خرید حتما باید محصول مناسب با پوست خود را تهیه کنید. مثلا اگر پوست چرب دارید، لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب غالبا بدون چربی هستند و بهترین گزینه برای پوست شما می باشند. یا اگر پوست خشکی دارید نباید در لوازم آرایشی مورد استفاده شما از مواد اولیه‌ای استفاده شده باشد که خشکی پوست را دوچندان کند.

خرید لوازم آرایش

۴. از نظرات مشتریان آگاه باشید.

ممکن است دوستان و آشنایانتان از یک محصول آرایشی استفاده کرده و راضی بوده باشند.شما میتوانید قبل از این که اقدام به خرید کنید ، از دوستانتان پرس و جو کنید و نظرات آن ها را در مورد آن محصول متوجه شوید. همچنین میتوانید با استفاده از تلفن همراه خود در سایت های مختلف ، در مورد محصول مورد نظر مطالعه کرده و نظرات و انتقادات مشتریان را بخوانید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

حتما محصولی بخرید که نظر کاربران در مورد آن مثبت باشد .این نظرها به  شما کمک می‌کنند بدانید محصول چگونه کار می‌کند و چه نتیجه‌ای را باید بعد از استفاده از آن انتظار داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: آموزش ضد عفونی کردن لوازم آرایش

 

۵. یک دوست همراه خود ببرید.

هنگام خرید لوازم آرایشی یک دوست و همراه صادق را با خود ببرید تا راحت تر بتوانید قیمت و ویژگی های محصول را بررسی کنید. همچنین نظر او میتواند در انتخاب یک لوازم آرایشی متناسب با رنگ پوستان ، به شما کمک کند.

۶.  از اطلاعات صادقانه فروشنده استفاده کنید.

بیشتر فروشندگانی که در اطراف خود می‌بینید، در مورد کالاهایی که می‌خواهند در قسمت آرایشی به فروش برسانند تجربه زیادی پیدا کرده اند، بنابراین میتوانید از دانش آن‌ها استفاده کنید به شرطی که اطلاعاتی که این فروشنده در مورد محصولات میدهد کاملا صادقانه باشد و نه صرفا جهت فروش بیشتر محصول خود.

 

نکاتی برای خرید لوازم آرایش

۷٫ جستجو در اینترنت

این روزها به لطف اینترنت می‌توانید محصولات آرایشی را تست شده روی صورت افراد مختلف ببینید. برای اینکه با اطمینان بیشتری خرید کنید، می‌توانید نمونه تست محصولات را در اینترنت جست‌وجو کنید. البته رنگ محصولات شاید زیاد دقیق نباشند که این بستگی به رنگ صفحه نمایش شما هم دارد. ولی در مجموع می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد محصولات و رنگ‌های متنوع آنها پیدا کنید و با آگاهی کامل خرید کنید.

۸ . در فروشگاه محصولات را تست کنید.

در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید از تستر های مختلف هر محصول استفاده کنید و رنگ و کیفیت محصول را مورد بررسی قرار دهید . استفاده از این تستر ها میتواند به انتخاب نهایی شما کمک کرده و راحت تر تصمیم بگیرد.

 

خرید لوازم آرایش

۹ . به تاریخ مصرف محصول توجه کنید.

لوازم آرایشی نیز همانند بقیه محصولات دارای یک تاریخ انقضا هستند . بیشتر افرادی که برای خرید محصولات آرایشی به فروشگاه ها می روند به تاریخ مصرف آن توجهی ندارند و تا زمانی که تمام نشود آن را دور نمی ریزند. این در حالی است که بیشتر مواد آرایشی در فروشگاه ها ، گمرک و … باقی می ماند و وقتی به فروش می رسد چیزی به پایان تاریخ مصرفشان باقی نمانده است.پس به این نکته توجه داشته باشید چراکه استفاده از محصولات تاریخ گذشته میتواند باعث حساسیت شود.

۱۰ .  به قلابی و اصل بودن کالا توجه کنید.

قبل از این که اقدام به خرید محصولی بکنید ، ابتدا در اینترنت به خوبی جست و جو کنید و تصویر محصول اصلی را به دقت بررسی کنید . سپس در هنگام خرید ، محصول مورد نظر را با عکس مقایسه کرده تا از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید.امکان دارد که شما محصولی را بخرید و به جعبه ان نگاه کنید و ببینید که برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت را دارد و با خیال راحت آن را بخرید اما بدانید که این کافی نیست.

زیرا برخی از مواد آرایشی که از کانال های رسمی و با مجور وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو  تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند و عوارض بدی را بر روی پوست شما به جا می گذارند.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *