اشتباهات آرایشی در روز عروسی

یکی از شب هایی که برای خانم ها بسیار پر اهمیت است ، شب عروسی آن ها است . همه دختر ها دوست دارند در این شب برای همسرشان مثل یک پرنسس باشند و در مهمانی همه به او نگاه کنند و از همه زیبا تر باشد. خانواده عروس هم مدت ها منتظر این روز بودند تا دخترشان را در لباس عروس ببینند. از آن جایی که قرار است این شب یکی از بهترین شب ها باشد و این مراسم ممکن است طولانی شود ، یک آرایش ماندگار و خوب میتواند نگرانی شما را برطرف کند. شما باید با اشتباهات آرایشی در روز عروسی آشنا باشید و این نکات را رعایت کنید.

  • رفتن نزد آرایشگر غیر حرفه ای

ممکن است یکی دوستان و یا اقوام شما در دوره های آرایشگری زنانه شرکت کرده باشد و یا مقداری آرایش صورت را بلد باشد . فرض کنیم شما هم در چندین مراسم پیش او رفتید و او شما را به زیبایی آرایش کرده است . به نظر شما برای بهترین شب زندگیتان هم باید پیش او بروید؟

عوامل زیادی در آرایش شب عروسی وجود دارند، که با روش های قبلی شما در یک مهمانی یا دورهمی کوچک بسیار تفاوت دارد. شما نمی توانید صورت خود را همانند زمانی که آرایش شب ساده انجام می دادید آرایش کنید. به همین دلیل بهتر است این کار را به فردی واگذار کنید که متخصص است و سال ها تجربه آرایش و گریم تخصصی عروس را دارد.

  • استفاده از آرایش زیاد در مراسم عروسی

یکی از اشتباهات آرایشی در روز عروسی آرایش غلیظ است. بعضی از خانم ها میگویند که ما عادت داریم هر روز آرایش کنیم و همه من را با آرایش دیده اند به همین دلیل دوست دارم در مراسم عروسی ام آرایش غلیظ تر و بیشتری نسبت به روز های عادی ام داشته باشم. توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید و یا بیش از حد در آن افراط نکنید و سعی کنید آرایش لایتی را برای مراسم تان انتخاب کنید زیرا اگر آرایش غلیظی داشته باشید نه تنها این کار باعث می شود ظاهر شما برای داماد و میهمانان غیرطبیعی به نظر برسد، بلکه این ظاهر برای خودتان نیز آزاردهنده خواهد بود.

همچنین آرایش زیاد باعث میشود که پوست شما سنگین شود و خودتان احساس خوبی نداشته باشید.

اشتباهات آرایشی در روز عروسی

  • عدم شرکت در مرحله آزمایشی آرایش

بسیاری از آرایشگاه ها که گریم عروس را به صورت تخصصی انجام میدهند ، به عروس خانم ها پیشنهاد میدهند که یک روز را برای تست آرایش اختصاص دهند تا آرایشگر بهتر متوجه شود که چه نوع آرایشی مناسب چهره شما است. همچنین بهتر است شما لباسی همرنگ با لباس عروس خود بپوشید تا آرایشگر و خودتان پی ببرید که چه نوع آرایشی با چه رنگ هایی مطابق با لباس و صورت و رنگ پوست شما می باشد.

در این روز آزمون و خطا ها انجام شده و در روز عروسی شما را بهترین حالت ممکن آرایش میکنند و  دیگر لازم نیست به مسائل جزئی توجه کند و همچنین بر روی شما فشار زیادی وارد شود.

  • عدم بیان صحیح انتظارات خود از آرایش

این که همه دختر ها از  ظاهر خودشان در روز عروسی تصوراتی دارند کاملا طبیعی است و ممکن است در ذهن خود آرایش و مدل مویی را در نظر داشته باشند.

به شما پیشنهاد میکنیم عکسی از مدل مو و یا آرایش مورد نظرتان را به آرایشگر نشان دهید و سعی نکنید آن را بدون عکس خودتان توضیح دهید . چون ممکن است آرایشگر منظور شما را به درستی متوجه نشود و شما نتیجه مورد نظرتان را دریافت نکنید.

پس حتما  از قبل عکس و مدل های آرایشی دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مشورت با آرایشگر خود از آن ها استفاده کنید.

  • عدم استفاده از ریمل ضد آب

درست است که مراسم عروسی شبی شاد است اما ممکن است شما در این مراسم احساساتی شده و گریه کنید و یا از شدت شادی اشک بریزید. پس بهتر است از ریمل ضد آب استفاده کنید تا آرایش شما به طور کامل خراب نشود.

اشتباهات آرایشی در روز عروسی

  • عدم استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

اگر آرایشگر شما حرفه ای باشد حتما از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده میکند. این اسپری را در انتهای آرایش شما میزنند تا آرایش شما تا انتهای مراسم خراب نشود . پس اگر از اسپری فیکساتور آرایش استفاده نکنید، حتی با وجود بهترین مارک لوازم آرایش، بعد از چند ساعت آرایش شما حالت بدی خواهد داشت.

  • امتحان کردن موارد جدید

مراسم عروسی شما یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی شماست، اما  حواستان باشد در آن روز خاص باید از امتحان کردن مواردی که قبل از آن هرگز آن ها را امتحان نکرده اید اجتناب کنید.  مثلا ، اگر همیشه رژ لب کمرنگ می زنید و میدانید که این رنگ بسیار برای شما مناسب است، از رژلب قرمز جیغ استفاده نکنید ، و یا اگر همیشه تنها از یک ریمل ساده برای جذابیت چشمان خود استفاده می کردید، از اسموکی کردن چشم های خود با سایه مشکی تیره جلوگیری کنید.

همچنین سعی کنید از محصول جدید  که قبلا بر روی پوستتان تست نشده استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به حساسیت پوستی شود.

  • اشتباهات رایج در آرایش ابرو

ابروها به مانند سقفی یکدست برای چشمان شما توصیف میشوند و ظاهر آن ها بر روی تمام صورت و زیبایی شما تاثیر می‌گذارد. آرایشگران حرفه ای توصیه میکنند که یک هفته پیش از اعمال آرایش عروس حتما از وکس حرفه ای ابرو استفاده کنید. یکی از اشتباهات رایج در آرایش عروس عدم هماهنگی رنگ پودر ابرو با رنگ مو عروس و ظاهر کلی آرایش است. تغییر شکل ابرو و غیرطبیعی در آوردن آن نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج است.

اشتباهات آرایشی در روز عروسی

  • پیش رفتن طبق مد روز

حتما شما هم به آلبوم های قدیمی خانوادگیتون سر زدید و عکسای عروسی فاملاتون رو دیدید و از سبک آرایشی آن زمان تعجب کردید . اما وقتی از مادرمان در مورد آن سال ها و مدل آرایششان سوال میکنیم میگویند آن زمان این مدل آرایش مد بوده است .

این موقع است که متوجه میشوید همیشه هم طبق مد پبش رفتن خوب نیست ، چون وقتی بعد از چند سال به سراغ عکس هایتان میروید ، ممکن است دیگر آرایش خود را نپسندید.

سعی کنید آرایشی معقول، ساده و زیبا داشته باشید تا حتی برای آیندگان و فرزندان شما نیز بسیار جذاب و دلربا به نظر برسد.

  • درخشش قسمت های نادرست در آرایش عروس

ممکن است کمی برق زدن گونه ها جذاب باشد ولی اگر بینی و پیشانی بیش از حد برق بزند، این تصور به وجود می آید که پوست چرب است و جلوه زیبایی به خصوص در عکس ها نخواهد داشت.

  • رژ لب براق

اول این که دیگر زمان استفاده از رژ لب های اکلیلی و براق گذشته است و نکته دیگر این است که این نوع از رژ لب ها ماندگاری ندارند و به سرعت از روی لب پاک میشوند و بر روی پوست شما پخش میشود همچنین می توانند به همه جا بچسبند و قطعا این اتفاقی نیست که شما انتظار داشته باشید در شب عروسی برایتان رخ دهد. اگر بخواهید در عکس های خود موهایتان را رها بگذارید، تارهای مو به رژ لب می چسبند و اصلا خوشایند نیست.بهتر است از رژ لب های مات استفاده کنید.

اشتباهات آرایشی در روز عروسی

  • اهمیت رژ گونه در آرایش عروس

از دیگر اشتباهات آرایشی در روز عروسی رژگونه ها هستند. حتما باید با توجه به فرم صورت شما رژگونه زده شود و همچنین رنگی که برای رژگونه استفاده میشود بسیار مهم است . یک آرایشگر حرفه ای بهترین انتخاب را برای شما خواهد داشت.

  • اکلیل

در گذشته برای صورت عروس خانم ها از اکلیل استفاده میکردند ولی امروزه انقدر سبک های آرایشی و گریم عروس پیشرفت کرده است که دیگر نیازی به اکلیل نیست. اکلیل باعث می شود تا در عکس های شما نقاط کوچک عجیب ایجاد شده و حالت رنگین کمان به عکس می بخشد و برای حذف این اثرات در عکسها، باید هزینه بیشتری به عکاس خود پرداخت کنید تا بتواند این نقاط را از عکس های شما حذف کند.

  • هماهنگ نبودن رنگ آرایش صورت و بدن

معمولا برای آرایش صورت شما از لوازم آرایشی استفاده میشود که ممکن است رنگ پوست شما را کمی تغییر دهد . اما ممکن است در بعضی موارد این تغییر زیاد شود و تفاوت رنگ شورت و بدن شما بسیار نمایان شود و جلوه خوبی نخواهد داشت.

  • عدم لایه برداری، رطوبت رسانی و تغذیه کردن پوست

شما باید از یک ماه قبل از عروسی پوست خود را آماده کنید و از ماسک های مخصوص استفاده کنید. پس فراموش نکنید تا صورت، گردن و لب های خود را به خوبی رطوبت رسانی و لایه برداری کنید تا در شب عروسی اثری از پوست خشک و خسته نباشد.

اشتباهات آرایشی در روز عروسی

  • وکس کردن قبل از روز عروسی

سعی کنید چند روز قبل صورت خود را وکس و یا اصلاح کنید چرا که ممکن است حساسیت چوستی و یا جوش ایجاد شود.

  • هنگام پوشیدن لباس، پارچه یا پوششی بر روی صورت خود بیندازید

قبل از آرایش یک تاپ کشاد و یا یک لباس دکمه دار بپوشید تا بتوانید آن را به راحتی در بیارید و لباس عروستان را بشورید. البته بعضی از لباس عروس ها پارچه ای مخصوص این کار را دارند و شما در هنگام تعویض لباس بر روی صورتتان می اندازید.

  • موی مصنوعی نگذارید

از دیگر اشتباهات آرایشی در روز عروسی که آرایشگران انجام میدهند استفاده از موی مصنوعی است .اجازه ندهید آرایشگر برای راحتی کار خودش موی مصنوعی به موهای شما اضافه کند زیرا رنگ این موها در زیر فلاش دوربین‌ها کاملا با رنگ موی‌ خودتان متضاد می‌شود و مهمان‌هایتان تصویر بدی را از شما به خانه می‌‌برند.

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *