آموزش رنگ کردن مژه-

رنگ کردن مژه یکی از کار هایی است که خانم ها جدیدا به آن روی آوردند و مانند رنگ کردن ابرو بسیار همگانی شده است . این کار برای کسانی مناسب است که مژه هایی بور دارند و میخواهند با تیره کردن مژه هایشان ، چشمانی زیبا تر داشته باشند. همان طور که میدانید چشم ومژه ها بسیار حساس هستند و اگر شما به درستی نتوانید این کار را انجام دهید ممکن است به چشم خود آسیب بزنید.

اکثر آموزشگاه های آرایشگری زنانه این کار را به صورت اصولی آموزش میدهند ، ما در این مطلب هر آنچه برای رنگ کردن مژه نیاز دارید بدانید را به شما توضیح میدهیم.

لوازم موزد نیاز برای رنگ کردن مژه

  1. رنگ مخصوص مژه
  2. وازلین
  3. ظرف آب گرم
  4. آب و صابون
  5. حوله
  6. پنبه
  7. کاغذ محافظ چشم
  8. برس مخصوص مژه
  9. برس مخصوص رنگ
  10. ظرف غیر فلزی

۱- انتخاب رنگ مژه

شما باید حتما از رنگ مخصوص مژه استفاده کنید . هیچ وقت سعی نکنید به خاطر کم کردن هزینه و یا ارزان بودن از رنگ مو و یا رنگ ابرو استفاده کنید . رنگ های مژه گیاهی بوده و بدون آمونیاک هستند ، استفاده از رنگ های شیمیایی میتواند به مژه های شما آسیب برساند .

شما میتوانید از فروشگاه های آرایشی ، رنگ مخصوص مژه را تهیه کنید . این نوع از رنگ مژه دارای تناژ های مختلفی است و رنگ های مشکی پر کلاغی و قهوه ای تیره از رنگ های پر طرفدار مژه هستند.

۲- شست و شو

مژه های خود را به خوبی بشورید به طوری که بر روی آن هیچ اثری از چربی ، ریمل و خط چشم نباشد. وجود چربی و آلودگی بر روی مژه باعث رنگ نگرفتن مژه شما میشود.

۳- چرب کردن

اطراف مژه ها و زیر مژه پایین را با وازلین و یا کرم چرب کنید و کاغذ مخصوص محافظ چشم را در نزدیک ترین نقطه در زیر چشمتان قرار دهید.این کاغذ مانع از رنگ کردن پوست زیر چشمتان میشود.

۴- ترکیب رنگ

داخل پک رنگ ، دستور العمل استفاده از آن را برای شما نوشته است . ممکن است این دستورالعمل ها با هم کمی متفاوت باشد . ولی به طور کلی ۳ سانتی متر ازمواد تیوپ رنگ را داخل ظرف ریخته سپس چند قطره اکسیدان میریزیم. اکسیدانی که استفاده می شود از نوع ۱۰ حجمی یا ۳ درصد است که خیلی ضعیف می باشد. مخلوط را ترکیب میکنیم تا به غلظت مناسب برسد.

توجه کنید این مواد نباید رقیق باشند چرا که در این صورت شما نمیتوانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

رنگ کردن مژه

۵- انجام تست حساسیت

مقدار کمی از رنگ را پشت گوش یا داخل آرنج بگذارید و به مدت۳۰ دقیقه منتظر بمانید اگر خارش یا سوزشی احساس نکردید به این معناست که شما به رنگ حساسیت ندارید و میتوانید این کار را بر روی مژه های خود انجام دهید.

۶- شانه کردن مژه

به کمک یک برس مخصوص مژه های خود را شانه کنید تا دانه های آن از هم جدا شود و بهم نچسبد . در این صورت مراحل رنگ کردن مژه آسان تر خواهد شد.

رنگ گردن مژه

۶- رنگ گردن

رنگ را به وسیله برس مخصوص (برس مژه) از طرف بیخ مژه ها به طرف نوک آن بزنید.اگر پوست اطراف ابرو یا مژه ها به رنگ آلوده شد آنرا به وسیله پنبه مرطوب تمیز نمائید تا از لک شدن پوست جلوگیری شود.

رنگ کردن مژه

رنگ گردن مژه

۷- برداشتن رنگ از روی مژه

۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک پنبه به آرامی رنگ را از روی مژه ها پاک کنید . سپس کاغذ زیر چشم را بردارید و پنبه را آغشته به آب نیمه گرم کنید و بر روی مژه ها بمالید .

رنگ کردن مژه

۸- شست و شو

صورت خود را با آب و صابون شسته و با حوله خشک کنید .

۹- استفاده از لوسیون

اگر درپوست اطراف چشم خود کمی  احساس التهاب میکنید نگران نباشید .از  مقداری لوسیون تسکین کننده استفاده کنید .

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

3.9/5 - (11 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *