فیکساتور چیست

اگر شما جز اون دسته از خانم هایی هستید که به آرایش علاقه دارید و دوست دارید همیشه آرایشی مرتب و زیبا داشته باشید ، فیکساتور میتواند به شما کمک بزرگی کند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا آرایش بازیگران ، سلبریتی ها و … ماندگاری زیادی دارد و تا انتهای مراسم تکان نمیخورد. پس با ما همراه باشد تا در این مقاله به شما بگوییم فیکساتور چیست و چه کاربردی دارد؟

فیکساتور چیست ؟

فیکساتور یکی از لوازم آرایش محبوب خانم ها است و امروزه به شدت مورد استقبال خانم های شیک پوش و باسلیقه قرار گرفته است . فیکساتور ، همان طور که از اسمش پیداست وظیفه تثبیت و فیکس کردن را دارد.

این محصول نوعی تکمیل کننده آرایش شما است  و باعث دوام بیشتر لوازم آرایشی بر روی پوستتان میشود .همچنین این ماده آرایشی از چرب شدن پوست و برق افتادن در ناحیه پیشانی و بینی که مشکل اکثریت نیز است، پیشگیری می کند.

اسپری های فیکس بافت سبکی دارند، بی رنگ هستند و رنگ و بافت آرایش شما را تغییر نمی دهند. این اسپری ها در هر شرایط آب و هوایی آرایش را ماندگار می کنند و نمی گذارند آرایش روی صورت تان تکان بخورد.

شما باید بر خلاف پرایمر ، باید پس از اتمام آرایش از فیکساتور استفاده کنید. با استفاده از فیکساتور آرایش شما تا چند ساعت دست نخورده و تمیز و درست مانند اولش باقی میماند.

 

پرایمر چیست و چگونه از آن استفاده میکنند؟

 

پس اگر قصد دارید به مهمانی های طولانی مدت بروید ، ما به شما فیکساتور را پیشنهاد میدهیم . با استفاده از فیکساتور دیگر نیازی به تجدید و تمدید آرایش خود ندارید و با خیال راحت تا آخر مهمانی با همان آرایش اولیه بمانید.

انواع فیکساتور

فیکساتور معمولا به دو شکل زیر در بازار موجود است .

  • اسپری فیکساتور
  • پودر فیکساتور

اسپری فیکساتور نسبت به نوع پودری آن پرکاربرد تر است و نحوه استفاده از آن برای افراد مبتدی نیز آسان است .

کاربرد فیکساتور

چگونه یک فیکساتور مناسب با پوست خود انتخاب کنیم ؟

افراد مختلف با توجه به رنگ و جنس پوستشان باید از فیکساتور مناسب خود استفاده کنند. فیکساتور نیز همانند سایر لوازم آرایشی برای انواع پوست ها تولید میشود.

پوست خشک

اگر پوست شما خشک است، از اسپری‌هایی که دارای الکل است ، استفاده نکنید. الکل، پوست را خشک‌تر می‌کند و باعث تحریک پوست می‌شود.  برخی انواع فیکساتورها حاوی مرطوب‌کننده هستند. با استفاده از این فیکساتورها، نه تنها آرایش شما دست‌نخوره و ثابت باقی می‌ماند بلکه پوست‌تان آبرسانی و مرطوب می‌شود.

پوست چرب

اگر به طور طبیعی، پوست چرب دارید یا دارای پوست مختلط هستید، اسپری اویل‌فری یا بدون چربی تهیه کنید. این اسپری‌ها منافذ باز پوست‌تان را نمی‌بندند و باعث ایجاد جوش نمی‌شوند.

معروف ترین برند های فیکساتور

۱) فیکساتور نیکس (NYX)

۲) فیکساتور مک (MAC)

۳) فیکساتور اربن دیکی (Urban Decay)

۴) فیکساتور اسنس (Eessence)

۵) اسپری فیکساتور کلینیک (Clinique)

۶) اسپری فیکساتور کرایولان (Kryolan)

۷) اسپری فیکساتور گلدن رز (Golden Rose)

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما متوجه شده باشید که فیکساتور چیست و چه کاربردی دارد. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش آرایشگری زنانه نکات ریز آرایشگری را بیاموزید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *