رنگ رژگونه برای انواع پوست

رژگونه یکی از زیبا ترین  لوازم آرایش هایی است که خانم ها در رنگ های مختلف از آن استفاده میکنند. رنگ و تناژ های بسیار زیادی در بازار موجود است و شما برای انتخاب درست رنگ رژگونه برای انواع پوست خود باید به درستی تحقیق و بررسی کنید. انتخاب رنگ مناسب رژگونه آنقدر پر اهمیت است که آموزشگاه های آرایشگری زنانه برای تدریس آن زمان زیادی صرف میکنند.

انواع رژگونه

رژگونه ها در چند مدل زیر در بازار موجود هستند.

    • پودری
    • کرمی
    • چسبان
    • موس
    • رنگیزه ای

رژگونه پودری

رزگونه پودری یکی از پرکاربرد ترین انواع رژگونه است. یکی از مزیت هایی که این نوع رژگونه دارد حالت طبیعی آن است چراکه به راحتی محو میشود اما مشکلی که این نوع رژگونه دارد دوام پایین آن است و به سرعت از روی پوست پاک میشود.همچنین رژگونه پودری با جذب چربی از پوست ، رنگش تغییر میکند.

اگر پوست شما چرب است ، رزگونه پودری باعث کاهش درخشندگی آن می شود و با کرم پودرتان به خوبی ترکیب می شود.

بنابراین نتیجه میگیریم ای نوع رژگونه پودری برای خانم هایی که آرایش ملایم را می پسندند و پوستی معمولی نه خیلی خشک، نه خیلی چرب دارند، مناسب است.

رژگونه کرمی

اگر پوست تان معمولی یا خشک است، رژگونه هایی به فرم موس و کرمی برای پوستتان بسیار مناسب خواهد بود و در کل باعث می شود پوست حالت زنده و درخشان پیدا کند. این نوع رژگونه ها به خوبی ترکیب شده و در تمام روز ماندگاری خود را حفظ می کنند. اما یکی از معایب این رژ گونه ها این است که کمی مصنوعی بوده و جذب پوستتان نمیشود.

انواع رنگ رژگونه چیست؟

رژگونه از دو نوع تشکیل شده است و به صورت زیر است :

  • رنگ طبیعی پوست را می پوشاند.
  • رنگ دلخواه را به پوست می دهد.

کدام رنگ رژگونه مناسب پوست من است؟

برای شروع باید تشخیص دهید که رنگ پوست شما سرد است یا گرم.

با پوشیدن یک تی شرت سفید و ایستادن در مقابل آینه با پس زمینه سفید، می توانید رنگ پوست تان را تشخیص دهید. تا جایی که می توانید سعی کنید اطراف تان چیزهای سفید باشد. بعد از نگه داشتن یک لباس یا گردنبند طلایی زیر صورت تان، یک لباس نقره ای یا گردنبند نقره ای نگه دارید، کدام یک بیشتر به شما می آید؟ اگر نقره ای بیشتر به شما می آید، پس ته رنگ پوست تان سرد و اگر طلایی برازنده شماست، پس ته رنگ پوست تان گرم است؛ اگر هم هر دو رنگ به پوست تان می آید پس باید گفت که رنگ پوست تان خنثی است.

رژ گونه مخصوص پوست گرم

رژگونه هایی که در خانواده هلویی و مرجانی قرار دارند بیشتر برای ته رنگ های گرم مناسب اند.

رژگونه مخصوص پوست سرد

رزگونه هایی با رنگ صورتی خالص و رنگ های قرمز روی پوست های با ته رنگ سرد بیشتر خود را نشان می دهند.

رژگونه مناسب انواع پوست

رژگونه برای پوست روشن

برای این نوع پوست رنگ رژگونه صورتی ملایم، هلویی و مرجانی روشن زیبایی طبیعی به گونه ها می بخشد. اگر رنگ پوستتان روشن  است باید در انتخاب رژگونه مناسب بسیار دقت کنید چراکه اگر رنگ رژگونه انتخابی بسیار تیره باشد ، صورت شما رنگ و رو رفته و مصنوعی به نظر می آید. همچنین اگر رنگ رژگونه شما بسیار روشن باشد صورت شما بی روح و بیمار به نظر می آید . ما به شما پیشنهاد میدهیم در هنگام خرید رژگونه مقداری ار رژگونه های مختلف را بر روی پوستتان تست کنید و از مشاور و متخصص آرایشی کمک بگیرید و با عجله تصمیم به خرید نگیرید.

رژگونه برای پوست سبزه روشن

برای این نوع پوست رنگ رژگونه سبزه روشن یا گندمی، رنگ صورتی پررنگ، زرد روشن بهترین انتخاب است.

رژگونه برای  پوست تیره

خانم های با پوست تیره رنگ های قرمز روشن،قرمز آجری و رنگ های گرم مایل به قهوه‌ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره چهره را با نشاط تر نشان می دهد.

انتخاب رژگونه مناسب با رنگ چشم

برای کسانی که رنگ چشمی آبی دارند رژگونه های صورتی و هلویی مناسب است و رژگونه های قهوه ای درخشش چشمان آبی را کم می کند.

برای کسانی که چشمانی قهوه ای دارند رنگ های اناری، جگری و گوجه ای مناسب است و رنگ های خنثی و طیف قهوه ای فروغ این رنگ چشم را کاهش می دهد.

طیف رنگی صورتی برای کسانی که رنگ چشم سبز دارند مناسب است و باعث می شود رنگ چشم جلوه کند.

امیدوارم این مقاله برای شما آموزنده باشد و شما بتوانید رنگ رژگونه برای انواع پوست را تشخیص دهید. به شما پیشنهاد میکنیم با شرکت در کلاس های آموزش آرایشگری زنانه در این زمینه حرفه ای شوید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *