طرز استفاده از کانسیلر

طرز استفاده از کانسیلر به طور صحیح سوال تمامی کسانی است که در زمینه آرایشگری تجربه ای ندارند و با اصول آن آشنا نیستند در این مقاله سعی داریم شما را با کانسیلر و روش صحیح استفاده از آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد .

کانسیلر دور چشم

• این نوع کانسیلر به منظور استفاده در نواحی خاصی از پوست که تغییر رنگ داده اند، طراحی شده است؛ مثل دور چشم، جای جوش و اطراف بینی. توجه کنید که کانسیلر جایگزینی برای کرم پودر نیست. در واقع به همراه کرم پودر مورد استفاده قرار می گیرد.
• کانسیلر دور چشم را می توان قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کرد. برای پوشش بیشتر، بهتر است که بعد ازکرم پودر استفاده شود. اما اگر از پنکک استفاده می کنید بهتر است قبل از پنکک استفاده شود.
• دقت کنید رنگ کانسیلر دور چشم باید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست دور چشمتان باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش کانتور صورت

چگونه بهترین کانسیلر را انتخاب کنیم؟

• محصول مناسب را بر اساس نوع پوست و مشکلات پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست خشک دارید، نوع مایع مات آن را تهیه نکنید. زیرا خشکی پوستتان را بیشتر نمایان می کند.
• اگر پوست چرب دارید، نوع کرمی یا استیکی نگیرید؛ زیرا موجب بسته شدن منافذ باز پوست و چرب تر شدن پوست می شود. اگر لک های قهوه ای، سیاهی دور چشم و یا قرمزی دارید، کانسیلر تا حدودی این مشکلات را می پوشاند. برای نواحی دور چشم توجه داشته باشید که حتما یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد. برای دیگر نواحی می توانند هماهنگ با رنگ کرم پودرتان باشد. رنگ بژ و یا زرد روشن بهترین رنگ ها برای یک کانسیلر هستند.

انواع کانسیلر

این محصول در شکل های گوناگونی وجود دارد. اگر چند مشکل همزمان روی پوستتان دارید، شاید به دو نوع آن نیاز داشته باشید. چرا می گوییم دو نوع نیاز دارید؟ زیرا کانسیلری که برای نواحی دور چشم، پوست خشک و یا چین و چروک به کار برده می شود، نمی تواند برای جای جوش و خود جوش مورد استفاده قرار گیرد. در مورد رنگ آن هم همانطور که قبلا گفتیم باید دقت لازم را داشته باشید، زیرا نوع روشنی که برای اطراف چشم استفاده می شود برای جای جوش و لک های قهوه ای مناسب نیست. در مورد بو و رایحه هم باید بگویم که خوشبختانه اکثر کانسیلر ها بدون بو و رایحه هستند و این نکته مثبی است. مخصوصا که از آن عموما برای دور چشم استفاده می کنند.

کانسیلر مایع : بهترین کانسیلر برای پوست چرب

این نوع متنوع ترین نوع کانسیلر است که برای انواع پوست به جز پوست خشک مناسب است و بهترین کانسیلر برای پوست چرب است. نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است و پوشش دهی متوسط رو به بالایی دارد. برای پوشش جوش از آن استفاده می شود زیرا خطر ایجاد جوش جدید را ندارد. برای پوشش چین و چروک نیز از این نوع استفاده می شود. ماندگاری آن بالاست و مدت زمان طولانی روی پوست می ماند.

کانسیلر استیکی (ماتیکی)

به دلیل شباهت شکل آن ها با رژ لب، به آن ها ماتیکی نیز گفته می شود. این نوع مناسب پوست های خشک، حساس و نرمال است. کانسیلر استیکی پوشش دهی عالی دارد و برای نواحی اطراف چشم، بینی و لب ها بسیار مناسب است. لک های قهو های و قرمزی پوست را به خوبی پوشش می دهد. به دلیل داشتن بافت ضخیم و سنگین برای پوست های جوش دار توصیه نمی شود، زیرا موجب بسته شدن منافذ پوست و بدتر شدن جوش ها می شود.

کانسیلر کرمی

مناسب برای پوست های نرمال، حساس و مختلط است و بهترین نوع کانسیلر برای کسانی است که دچار ملاسما شده اند. باید توجه داشت که از این نوع کانسیلر در غلظت بالا استفاده نشود، چرا که در صورتی که کیفیت کانسیلر مطلوب نباشد می تواند در خطوط چروک شکسته و باعث ظاهر نامطلوب شود.

این نوع مناسب پوست های خشک، حساس و مختلط است. نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و ماندگاری بالایی دارد. اما به دلیل ساختار پودری آن برای چین و چروک مناسب نیست و این نواحی را بیشتر جلوه می دهد. به همین دلیل نسبت به نوع کرمی کمتر محبوبیت دارد.
کانسیلر مدادی
با استفاده از کانسیلر مدادی به راحتی می توان مناطق کوچکی را پوشش داد. این نوع کانسیلر برای پوشش جای جوش های کوچک، لک های نقطه ای و اطراف لب و ابرو بسیار مناسب است.

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

کانسیلر زرد:این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.
کانسیلر نارنجی:برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.
کانسیلر سبز:این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.
کانسیلر بنفش:بله کانسیلر بنفش نیز وجود دارد. کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.

طرز استفاده از کانسیلر

• بدون توجه به نوع کانسیلر، نحوه استفاده از آن ها به یک صورت است. اگر پوست خشک دارید قبل از استفاده از آن، از کمی مرطوب کننده استفاده کنید.
• کانسیلر را با انگشت تمیز، قلم مو و یا اسفنج به آرامی روی پوست پخش کنید تا جایی که ردی از آن روی پوست باقی نماند.
• کانسیلر های مایع، کرمی و یا کرم-پودری نباید روی کرم پودر استفاده شوند. اگر از کرم پودر استفاده می کنید کانسیلر را قبل از آن بزنید و اجازه دهید به خوبی روی پوست بنشیند.
• اگر دچار ملاسمای متوسط رو به شدید هستید، ممکن است که به یک کانسیلر رنگی قوی همراه با کرم پودر نیاز داشته باشید. کرم پودر به کانسیلر کمک می کند تا به راحتی روی پوست پخش شود و ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند.

طرز استفاده از کانسیلر برای انواع صورت ها

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *