فوندیشن

فوندیشن (فاندیشن ) همان کرم پودر ها هستند که برای زیرسازی آرایش و پوشاندن عیب و نواقص صورت مثل جای جوش و لک بسیار مناسب هستند و صورت شما را صاف و درخشان میکند ، به همین دلیل است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و همگانی شده است . اگر شما میخواهید یک آرایش بی عیب و نقص و تمیز داشته باشید حتما از فوندیشن های مناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید تا چهره ای طبیعی و در عین حال جذاب داشته باشید . در بازار شما انواع مختلف فوندیشن ها را خواهید دید اما ممکن است با آن ها آشنایی نداشته باشید و ندانید کدام مناسب پوست شما است . به همین دلیل در این مطلب ما به معرفی انواع فوندیشن ها میپردازیم و پس همراه ما باشید.

انواع فوندیشن

فوندیشن مایع : فون های مایع سبک ترین فوندیشن ها هستندکه معمولا پایه آرایش کلاسیک هستند .این نوع از فوندیشن ها راحت روی پوست حرکت می کنند وخیلی زود جذب می شوند.اما نمیتوان گفت که پوشش دهی عالی دارند.

فوندیشن پودری: فوندیشن های پودری  همان پنکیک ها هستند که اغلب به کسانی که پوست چرب دارند پیشنهاد میشود چون چربی به پوست شما اضافه نمیکند . در کل این نوع از فوندیشن پوشش کم و متوسطی دارند.

فوندیشن کفی یا چرب :  فون چرب یا پن استیک نیز از چربی بالایی برخوردارند که در مدل های مختلف وجود داشته و برای ترکیب رنگ و ایجاد سایه روشن در گریم مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است از این نوع کرم پودر برای کاور همه قسمت های صورت خصوصا نواحی که دارای چین و چروک بیشتری است، خودداری شود.

روش استفاده از فاندیشن

پاک سازی و آماده سازی پوست

قبل از شروع هر نوع آرایشی اول باید پوست خود را آماده کنید . برای این کار ابتدا از یک پاک کننده آرایشی استفاده کنید و مطمئن شوید که پوست شما فاقد هرگونه لوازم آرایش و یا آلودگی است . در قسمت بعد باید از مرطوب کننده استفاده کنید و مقداری از مرطوب کننده را روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب شود.

 

فوندیشن

استفاده از پرایمر

بعد از این که پوست خود را آماده کردید نوبت به استفاده از پرایمر میرسد . پرایمر را به خوبی روی پوستتان بخش کنید تا کاملا پوشش داده شود. اگر پوست چرب دارید میتوانید از پرایمر مات استفاده کنید .

استفاده از کانسیلر

در قسمت هایی از صورتتان مانند دور چشم و اطراف لب و … میتوانید از کانسیلر استفاده کنید تا تیرگی های پوستتان کمتر نمایان شود و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : طرز استفاده از کانسیلر

 

استفاده از فاندیشن

حالا نوبت استفاده از فاندیشن است . برس مناسبی براي این کار انتخاب کنید و از وسط صورت آغاز کنید، مواد را به صورت تان زده و به طرف بیرون محو کنید؛ بعد آن را در تمام اطراف صورت تان به خوبی پخش نمائید. قسمت گردن را هم فراموش نکنید تا رنگ صورت و گردن شما اختلاف اشکاری با یکیگر نداشته باشند.

نکته ی این مرحله این است که بدانید بهترین براش براي زیرسازی کردن، برسی با موهای مصنوعي دو رنگ است که باید آن را با حرکات چرخشی روی پوست حرکت داد تا محصول به خوبی جذب پوست شود.

استفاده از فیکساتور

در انتها برای ماندگاری بیشتر آرایش بر روی پوستتان از فیکساتور استفاده کنید .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد . اگر دوست دارید کار آرایش را به صورت حرفه ای انجام دهید میتوانید در کلاس های آموزش آرایش و پیرایش قصرمانلی شرکت کنید.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *