ریموور رنگ مو

ریموور رنگ مو یکی از خوشایند ترین چیزهایی است که خانم ها در سالن های آرایشی از آرایشگران درخواست میکنند . به عبارتی ریموور رنگ مو نجات دهنده خانم ها از رنگ های نامطلوب است .با استفاده از این روش خانم ها میتوانند از شر رنگ های قدیمی خلاص شوند . اما دقیقا ریموور با مو ها چه میکند و طرز استفاده از آن چگونه است؟با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد ریموور مو لازم است را بدانید.

ریموور مو چیست؟

ریموور مو همان طور که از نامش پیداست ، یک نوع پاک کننده رنگ مو است . بعضی از رنگ ها را نمیتوان به راحتی و یا حتی با پودر دکلره پاک کرد چراکه در پولک مو ها نفوذ میکنند ، به همین دلیل لازم است از ریموور مو استفاده شود. بنابراین اگر رنگ های قرمز، شرابی، مشکی پر کلاغی و نیز رنگ های گیاهی روی موهایتان وجود دارد، ریموور رنگ مو بسیار به کارتان می آید.

انواع ریموور رنگ مو

اگر برای خرید ریموور رنگ مو اقدام کرده باشید متوجه میشوید که مارک های مختلفی ریموور وجود دارند که هر کدام چند دسته دارند . به طور کلی ریموور رنگ مو به ۲ دسته پودری و مایع تقسیم میشود. که در زیر هرکدام را جداگانه توضیح میدهیم.

ریموور رنگ مو

ریموور رنگ مو پودری

همان طور که از نام این نوع ریموور معلوم است به شکل پودر است و دو نوع سفید و آبی دارد . نوع آبی آن قوی و نوع سفید آن ضعیف تر است . بعضی از برند های عرضه کننده ریموور رنگ پودری ،مایعی را همراه آن ارائه میکنند که آن را باید با پودر ترکیب کنید . اگر ریموور پودری شما این مایع را نداشت شما باید از مقداری اکسیدان استفاده کنید.

طرز استفاده از ریموور رنگ مو پودری

۱) در ابتدا باید به این مساله توجه کنید که از رنگ موی شما باید ۲ هفته گذشته باشد.

۲)برای شروع شما باید موهایتان را با شامپوی قلیایی به مدت ۵ دقیقه بشورید تا پولک موهایتان باز شود .

۳) بعد از آن آب اضافی مو را توسط حوله بگیرید. موهایتان را با سشوار خشک کنید .

۴) در این مرحله نوبت به مخلوط کردن مواد میرسد . بنا به درجه روشنایی مورد نظرتان نسبت های زیر را در ظرف پلاستیکی مخلوط کنید.

الف) ۵۰ گرم پودر ریموور مو به علاوه ۱۲۰ میلی لیتر آب داغ- رنگ موی پایه ۲- (مدت زمان بستگی به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا ۱ ساعت)

ب) ۵۰ گرم پودر ریموور مو به علاوه ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان ۳% -رنگ موی پایه ۳ – (مدت زمان بستگی به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا ۱ ساعت)

ج) ۵۰ گرم پودر ریموور مو به علاوه ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان ۶%-رنگ موی پایه ۴ – (مدت زمان بسته به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا ۱ ساعت)

د) ۵۰ گرم پودر ریموور مو به علاوه ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان ۹%-رنگ موی پایه ۵ – (مدت زمان بسته به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا ۱ ساعت)

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای افزایش ماندگاری رنگ مو مثل روز اول

 

 

۴)در این مرحله میتوانید از قطره آنتی دمیج استفاده کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببینید.محصولات مراقبت دیگری نیز وجود دارند مانند اولاپلکس ، خاویار مو و … که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

۵) حالا نوبت به زدن این مواد به موهایتان رسیده است . موهایتان را به چهار قسمت تقسیم کنید. با کلیپس مو هر قسمت را جدا کنید .

۶) حواستان باشد فقط قسمت هایی که میخواهید رنگش پاک شود را مواد بزنید و قسمت هایی که رنگ ندارد را مواد نزنید. نکته دیگر این که سعی کنید ۳ سانت از ریشه مو فاصله داشته باشید .

۷) در نهایت ۳۰ دقیقه بعد کل موهایتان را بشورید. (کل مدت زمان یک ساعت)

۸) پس از گذشت مدت زمان لازم بسته به ضخامت و جنس مو و البته نوع رنگ , موهایتان را با آب بشویید. بعد از مصرف ریموور رنگ مو و آبکشی, هیچ نرم کننده یا ماسکی استفاده نکنید.

۹) نکته آخر این که بعد از گذشت حداقل سه روز میتوانید رنگ بعدی را به موهایتان بزنید.

ریموور رنگ مو

ریموور مایع

این ریموور معمولا در دو ظرف به همراه شامپو قلیایی مخصوص خودش ارائه میشود. کار با این ریموور رنگ مو راحت تر از ریموور پودری است .

روش استفاده از ریموور مایع

۱) در ابتدا باید به این مساله توجه کنید که از رنگ موی شما باید ۲ هفته گذشته باشد.

۲) برای شروع شما باید موهایتان را با شامپوی قلیایی به مدت ۵ دقیقه بشورید تا پولک موهایتان باز شود .

۳) بعد از آن آب اضافی مو را توسط حوله بگیرید. موهایتان را با سشوار خشک کنید .

۴) موهایتان را توسط کلیپس مو به چهار قسمت مساوی یا بیشتر تقسیم نمایید.

۴) از دو ظرف ریموور که دو فاز گفته می شود به میزان مساوی در کاسه پلاستیکی بریزید. سپس با قلم مواد را مخلوط کنید.

۵) حال از پشت موهایتان شروع کنید و مواد را در فاصله سه سانتی متری ریشه مو بزنید و کلاه رنگ را موی سرتان بزارید تا فرایند سریع تر انجام شود.

۶) پس از گذشت یک ساعت موهایتان را با آب گرم بشویید. از آ جایی که ریموور مایع ضعیف تر است و آسیب کمتری به مو وارد میکند شما میتوانید چندین مرتبه از آن استفاده کنید.

۷) در نهایت موهایتان را خشک کرده و با روغن آرگان تقویت نمایید.

عوارض ریمو کردن رنگ مو

  • خشک شدن مو
  • شکننده شدن مو
  • نازک­ شدن تارهای مویی
  • حساس شدن مو
  • کاهش رشد و ضعیف شدن ساقه مو

 

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید . از آن جایی که ریمو کردن رنگ مو میتواند به موهای شما آسیب بزند ، حتما باید در انتخاب رنگ موی خود دقت کنید تا بعد به ریموور رنگ مو نیاز پیدا نکنید . اگر میخواهید خودتان موهایتان را رنگ کنید بهتر است در دوره های آموزش کاربرد مواد شیمیایی رنگ و مش شرکت کنید تا به صورت اصولی این کار را انجام دهید . آموزشگاه مراقبت و زیبایی قصر مانلی یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه است که شما میتوانید در دوره هایشان شرکت کنید.

تماس با ما

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
فلکه دوم صادقیه ، ضلع غربی فلکه، خیابان اعتمادیان، پلاک ۴۶ واحد۱۴
۴۴۹۵۳۴۴۵ -۰۹۱۹۲۰۶۰۹۳۷

3.3/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *