پدیکور و مانیکور ناخن

مانیکور و پدیکور یکی از روش مراقبت و زیبایی و رفع عیوب ناخن ها محسوب میشود که اکثر خانم ها به آن علاقه دارند . این کار توسط خود شخص و یا افراد حرفه ای در آرایشگاه ها انجام میشود. مانیکور و پدیکور ناخن یک فرایند تخصصی است و شامل مراحل مختلفی است از جمله سوهان کشیدن و شکل دادن به ناخن، برداشتن پوست اضافی و کوتیکول ناخن، ماساژ دست‌ها، روش‌های درمانی مختلفی مثلا پارافین تراپی و…

در این مطلب به صورت تخصصی و همچنین به زبان ساده به شما میگوییم که:

پدیکور و مانیکور ناخن چیست و چه تفاوتی دارند ؟

انواع مانیکور و پدیکور کدامند؟

وسایل مورد نیاز برای مانیکور و پدیکور چیست؟

مزایا و معایب مانیکور و پدیکور چیست؟

مانیکور چیست ؟

به عمل سوهان زدن ناخن و گرفتن گوشت های اضافه ی دور ناخن های دست بطوری که به بافت های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می شود .به طور کلی مانیکور شامل درست کردن و حالت دادن به ناخن‌های دست و ماساژ دادن آن‌ها می‌شود.

مانیکور ناخن

پدیکور چیست؟

پدیکور نیز همانند مانیکور است با این تفاوت که این عملیات بر روی پا ها انجام میشود.

برای انجام عمل پدیکور و مانیکور رعایت بهداشت بسیار ضروری است. به شما توصیه میکنیم که هر فرد برای خود ابزار مانیکور اختصاصی داشته باشد و هر بار که به آرایشگاه می رود آن را با خود برای استفاده به همراه ببرد. در این صورت از شیوع بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت جلوگیری میشود.

پدیکور ناخن

وسایل مورد نیاز برای مانیکور و پدیکور


لاک پاک کن
گوش پاک کن
کاسه آب گرم
شامپو بدن و مرطوب کننده
لاک ناخن
بیس کات و تاپ کات
سوهان، قیچی، ناخن گیر ‏
نیپر
عقب زن

ابزار و وسایل پدیکور و مانیکور ناخن

انواع مانیکور و پدیکور

  • مانیکور آمریکایی
  • طراحی و فرنچ ناخن
  • پدیکور خیس | مانیکور خیس
  • پدیکور خشک | مانیکور خشک
  • مانیکور و پدیکور با کوکتل
  • مانیکور و پدیکور سنگی
  • اسکراب برای پدیکور و مانیکور

انواع پدیکور و مانیکور ناخن

مزایا پدیکور و مانیکور

مانیکور و پدیکور مزایای زیادی برای زیبایی و طراوت دست و پا دارد و این باور که این کار فقط مخصوص بانوان است کاملا غلط است . از آن جایی که مانیکور و پدیکور یک روش درمانی و بهداشتی محسوب میشود آقایان نیز میتوانند از آن استفاده کنند . مانیکور و پدیکور بهترین راه برای سالم و زیبا نگه داشتن ناخن‌ها و پوست دست و پا است. در این بخش به مزایای مانیکور و پدیکور میپردازیم.

 

بیشتر بخوانید : سوهان کشی ناخن در خانه ، بدون نیاز به آرایشگاه

نرم شدن دست و پا

اولین مزیتی که میتوان به آن اشاره کرد نرم شدن و زیبایی دست و پای شماست . برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، برخی فصول به خصوص فصل‌های سرد سال می‌تواند آزاردهنده باشد. در این فصل‌ها پوست خشک می‌شود و خارش و سوزش ایجاد می‌کند. ناخن‌ها خشک می‌شوند و می‌شکنند. خشکی پوست پاها باعث ایجاد ترک و حتی زخم و خونریزی می‌شود. با کمک مانیکور و پدیکور، کار آبرسانی و لایه برداری دست و پا انجام می‌شود و استفاده از روغن‌ها و لوسیون‌های درمانی، پوست را نرم و لطیف و زیبا می‌کند

افزایش گردش خون و کاهش استرس

مانیکور و پدیکور علاوه بر لایه برداری و رطوبت رسانی ، باعث از بین رفتن پوست های مرده میشود. همچنین ماساژدر دست و پاها باعث آرامش شما و همچنین ریلکس شدن عضلاتتان میشود و در نتیجه باعث از بین رفتن استرس شما خواهد شد.  در طی این مراحل گردش خون افزایش یافته و قابلیت حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد. این کار باعث کاهش درد و حتی گرم شدن اندام‌ها در ماه‌های سرد سال می‌شود.

بهبود سلامت ناخن‌ها

در طور روز ناخن ها در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار میگرند و ممکن است آسب ببینند و شکننده شوند ، با مانیکور و پدیکور منظم و استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های درمانی مناسب، ناخن‌های شما به مرور زمان محکم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و باعث زیبایی دست و پاهای شما در طولانی مدت میشود.

کاهش آلودگی‌ها و عفونت‌ها

همان طور که میدانید زیر ناخن‌ها به خصوص ناخن‌های پا محل تجمع میکروب‌ها و آلودگی‌ها است. اگر به طور مرتب مراقب ناخن‌های خود نباشید ممکن است ناخن‌ها وارد پوست شوند و آلودگی و میکروب را منتقل کنند. مرتب کردن ناخن‌ها از مشکلاتی چون عفونت گوشه‌های ناخن پا پیشگیری می‌کند.

مزایا و معایب پدیکور و مانیکور

خطرات و معایب مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور و پدیکور ناخن فواید بسیاری برای بدن و دست و پا داشتند، اما این کار بی خطر هم نیست.

 

بیشتر بخوانید: روش صحیح لاک زدن ناخن

 

ممکن است منجر به عفونت شود.

اگر این کار توسط افراد حرفه ای انجام نشود ممکن است به خاطر وجود وسایل غیر استریل و یا بریدن پوستتان ، بیماری به شما منتقل شود.پس حواستان باشد یک آرایشگاه خوب و تمیز را انتخاب کنید و از بهداشتی بودن وسایلشان مطمئن شوید.

دستگاه UV می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی از روش های پدیکور نوع ژلی آن است . برای خشک شدن ژل بر روی ناخن های شما از دستگاهی استفاده میکنند که دارای اشعه است. این روش میتواند خطرناک باشد چرا که این اشعه طولانی مدت ممکن است منجر به سرطان یا دو رنگ شدن پوست دست شود.

احتمال ابتلا به قارچ ناخن وجود دارد.

قارچ ناخن خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد و یکی از بیماری‌های ناخن است که در سالن‌های ناخن کاری بسیار رخ می‌دهد. برای همین همچنان تاکید بر آن است که به سالنی مراجعه کنید که نسبت به استریل بودن وسایل آن مطمئن هستید چرا که قارچ ناخن حتی از تشت آب نیز ممکن است به پوست و ناخن شما منتقل شود.

اگر شما هم به علت وجود بیماری و عدم رعایت نکات بهداشتی در آرایشگاه ها ، از مانیکور و پدیکور اجتناب میکنید ، ما به شما پیشنهاد میدهیم در دوره های تخصصی کاشت و طراحی ناخن شرکت کنید و همه فوت و فن های زیبایی ناخن را بیاموزید و خودتان به راحتی ناخن های خود و افراد خانواده را زیبا کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *