آموزش اتو کشیدن مو

یکی از وسایلی که خانم ها برای زیبایی و حالت دادن به موهایشان استفاده میکنند ، اتو مو هست . این وسیله پر کاربرد یکی از سریع ترین راه ها برای حالت دهی مو است. البته خیلی از ما فکر میکنیم که از اتو مو فقط برای صاف کردن مو استفاده میکنند در حالی که برای فر کردن هم از آن استفاده میشود. اگر شما به تازگی اتو مو خریدید و یا طرز صحیح استفاده از آن را نمیدانید ، با آموزش اتو کشیدن مو همراه ما باشید.

نحوه صحیح کشیدن اتو مو بسیار اهمیت دارد چرا که ممکن است به موی خود آسیب بزنید و نتوانید زیبایی و سلامت مو های خود را مجدد به دست آورید.

 

 

 

مراحل صحیح اتو کشیدن مو

۱- انتخاب اتو مو مناسب

یکی از مهم ترین و اولین نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید ، انتخاب اتو مو است . شما باید با توجه به جنس و ضخامت موی خود یک اتو مناسب انتخاب کنید.

اتو مو ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند . اگر قصد خرید اتو مو را دارید حتما باید اطلاعات کامل و مناسبی به دست آورید. اتو مو ها با کفی های مختلفی وجود دارد که به صورت مختصر به آن اشاره میکنیم.

  • اتو مو با کفی معمولی
  • اتو مو با کفی سرامیک
  • اتو مو با کفی تورمالین
  • اتو مو با کفی آیونیک
  • اتو با کفی تیتانیومی
  • اتو مو با کفی کراتین

شما با توجه به نیازتان باید یکی از این کفی ها را انتخاب کنید . همچنین عرض و پهنای اتو مو بسیار مهم است.  اتو مو ها در عرض های باریک ، متوسط و پهن در بازار موجود هستند.

۲- شست وشوی مو

تمیز بودن مو در این مرحله بسیار مهم است . موهای شما باید عاری از هرگونه آلودگی و چربی باشد. با شستن موهایتان قبل از اتو کشی ، مویی براق و نرم و خوش حالت خواهید داشت. شما میتوانید از شامپو و یا نرم کننده های مناسب با موهایتان استفاده کنید.

شست و شوی مو

۳- خشک کردن مو

بعد از شستن مو نوبت به خشک کردن آن میرسد . با استفاده از یک سشوار معمولی ، موهایتان را به طور کامل خشک کنید . حواستان به درجه سشوار باشد . درجه بالا باعث آسیب رسیدن به مو، خشکی و شکنندگی  میشود.

۴- محافظت از مو

مو یکی از زیباترین چیزهایی است که باعث جذابیت خانم ها میشود ، پس مراقبت و محافظت از آن بسیار اهمیت دارد . شما حتما تا الان جنس موی خود را تشخیص داده اید ، از این به بعد باید حواستان بیشتر به موهایتان باشد. موهای نازک بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

شما باید قبل از استفاده از اتو مو از محصولات محافظت کننده مو در برابر حرارت (اسپری حرارتی) استفاده کنید . این کار به سلامت موی شما کمک خواهد کرد و برای محافظت از موی سرتان در برابر داغی اتو، استفاده میشود.

همچنین شما باید به درجه حرارت اتو مو خود توجه ویژه ای داشته باشید و از اتو مویی استفاده کنید که دارای درجه بندی های مختلف باشد . ما با توجه به سه نوع مو ، سه درجه حرارتی تعیین کردیم .

  • موهای نازک یا رنگ شده: بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد
  • موهای نرمال: کمتر از ۱۹۵ درجه سانتیگراد
  • موهای فر و وزدار و ضخیم: حداکثر ۲۱۰ درجه سانتیگراد

 

حتما ببینید : جدید ترین مدل های شنیون موی کوتاه

 

۵-استفاده از شانه

اگر موهای شما ضخیم و خیلی فر و فر است از شانه استفاده کنید . این کار به صافی و همچنین راحتی شما کمک میکند. هم زمان با اتو کشیدن مو باید از یک شانه استفاده کنید. از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌های باریک و نزدیک ‌به هم دارد.

برای این کار، شانه را زیر اتو مو قرار دهید و آنها را هم‌زمان با هم پایین بیاورید.

۶- دسته بندی مناسب مو

مطمئنا نمیتوانید به طور کلی و یک جا همه ی مویتان را اتو بکشید. برای صافی بهتر و همچنین مرتب شدن موهایتان آن را به وسیله کلیپس دسته بندی کنید و هر دسته را جداگانه اتو بکشید . در صورت عدم دسته بندی ممکن است مفداری از موی شما صاف و مقدار دیگر حالت دار باقی بماند و یا این که تیکه از مویتان را که در آینه نمیبینید فراموش کنید.

برای دسته بندی مو ، آن را به سه قسمت تقسیم کنید.

  • لایه بالایی: موهایی که درست بالای سر قرار می‌گیرند.
  • لایه میانی: دسته‌ای از موها که بالاتر از گوش قرار می‌گیرند.
  • لایه پایینی: دسته‌ای از موها که در پشت سر قرار دارند و گردن را می‌پوشانند.

تقسیم بندی مو

۷- اتو کشی

حالا نوبت آموزش اتو کشیدن مو رسیده است . کلیپس را از لایه های پایینی مویتان جدا کرده و از این قسمت شروع کنید. موهای پایینی خود را به دسته های کوچک تری تقسیم کنید .

این دسته ها نباید ضخامت بالایی داشته باشد ، چرا که ممکن است حرارت به لایه های پایین نرسد و در نتیجه شاهد صافی موی خود نخواهید بود .

همچنین این دسته های کوچک تر نباید خیلی هم نازک باشند ، زیرا باید حرارت زیادی را تحمل کنند و آسیب میبینند.

اتو مو را در  نزدیک ترین قسمت از ریشه موی قرار دهید و سپس به آرامی آن را به طرف نوک موها بکشید. حرکت دست شما باید آرام و بدون کشیدن مو باشد.

همه این مراحل را برای همه لایه های پایینی ، میانی و بالایی انجام دهید.

۸- تمیز کردن اتو مو

اتو مو را پس از استفاده حتما تمیز کنید. با توجه به این‌ که به موها اسپری یا محصولات آرایشی دیگری می‌زنید، اتوی مو هنگام استفاده این محصولات را به خود جذب می‌کند و اگر آن را تمیز نکنید، باعث آلوده شدن مو و آسیب دیدن آن می‌شود. بنابراین پس از هر بار استفاده از اتوی مو با یک دستمال خشک و مقداری الکل صفحات اتو را تمیز کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند

نکات کلیدی آموزش اتو کشیدن مو

  •  یه دسته مو را چندین بار پشت سر هم اتو نکشید. حرارت متداوم و زیاد اتو باعث آسیب رسیدن به موی شما میشود.
  • مراقب دمای اتو باشید. اگر موهای نازک و شکننده دارید، از دماهای پایین‌تر شروع کنید.
  • حتما موهای خود را دسته بندی کنید و دسته‌های خیلی نازک یا خیلی ضخیم از موها جدا نکنید.
  • بعد از اتو کشیدن مو از محصولات مرتبط با حفاظت از مو، مثل سرم‌ها و اسپرهای مخصوص استفاده کنید. این محصولات در واقع روش های مراقبت از مو محسوب می شوند و درخشندگی آن را بیشتر می‌کنند. همچنین، باعث کاهش وز مو می‌شوند.
  • استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.

شما میتواتید با شرکت در دوره های آموزش شینیون و براشنیگ مو از جدید ترین متد های آموزشی با خبر شوید .

 

2.8/5 - (13 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *